مکان تبلیغ شما
نويسندگان
موضوعات وب
لینک دوستان
آرشیو مطالب
خدا شناسی....
حدیث (1) امام على علیه السلام :
ما یَسُرُّنى لَومِتُّ طِفلاً وَاُدخِلتُ الجَنَّةَ وَلَم أَكبَر فَأَعرِفَ رَبّى عَزَّوَجَلَّ؛
دوست ندارم كه در كودكى از دنیا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم، عزّوجلّ، را بشناسم.
كنزالعمال، ج13، ص151، ح36472
حدیث (2) رسول اكرم صلى الله علیه و آله :
أَفضَلُ العمالِ العِلمُ بِاللّه إِنَّ العِلمَ یَنفَعُكَ مَعَهُ قَلیلُ العَمَلِ وَكَثیرُهُ وَإِنَّ الجَهلَ لایَنفَعُكَ مَعَهُ قَلیلُ العَمَلِ وَلا كَثیرُهُ؛
بهترین اعمال، خداشناسى است، زیرا با وجود علم و معرفت، عمل، كم یا زیاد تو را سود مى بخشد اما با وجود نادانى (نسبت به خدا) عمل، نه اندكش تو را سود مى بخشد نه بسیارش.
كنزالعمال، ج10، ص143، ح28731
حدیث (3) امام على علیه السلام :
وَلَو ضَرَبتَ فى مَذاهِبِ فِكرِكَ لِتَبلُغَ غایاتِهِ ما دَلَّتكَ الدَّلالَةُ إِلاّ عَلى أَنَّ فاطِرَ النَّملَةِ هُوَ فاطِرُ النَّخلَةِ لِدَقیقِ تَفصیلِ كُلِّ شَى ءٍ وَغامِضِ اختِلافِ كُلِّ حَىٍّ وَمَا الجَلیلُ وَاللَّطیفُ وَالثَّقیلُ وَالخَفیفُ وَالقَوىُّ وَالضَّعیفُ فى خَلقِهِ إِلاّ سَواءً؛
اگر راههاى اندیشه ات را در نوردى تا به پایانه هاى آن رسى، هیچ دلیلى تو را جز به این رهنمون نشود كه آفریننده مورچه همان آفریننده درخت خرما است و این به سبب دقت و ظرافتى است كه جداسازى هر چیزى از چیز دیگر و پیچیدگى و تنوعى است كه در هر موجود زنده اى به كار رفته است موجودات بزرگ و كوچك، سنگین و سبك و نیرومند و ناتوان، همگى در آفرینش براى خداوند یكسانند.
نهج البلاغه، خطبه 184
حدیث (4) امام رضا علیه السلام :
إِنَّما قُلتُ اللَّطیفُ، لِلخَلقِ اللَّطیفِ وَلِعِلمِهِ بِالشَّى ءِ اللَّطیفِ أَلاتَرى إِلى أَثَرِ صُنعِهِ فِى النَّباتِ اللَّطیفِ وَغَیرِ اللَّطیفِ وَفِى الخَلقِ اللَّطیفِ مِنَ أَجسامِ الحَیوانِ مِنَ الجِرجِسِ وَالبَعوضِ وَما هُوَ أَصغَرُ مِنهُما مِمّا لایَكادُ تَستَبینُهُ العُیونُ بَل لایَكادُ یُستَبانُ لِصِغَرِهِ الذَّكَرُ مِنَ النثى وَالمَولودُ مِنَ القَدیمِ فَلَمّا رَأَینا صِغَرَ ذلِكَ فى لُطفِهِ ... عَلِمنا أَنَّ خالِقَ هذَا الخَلقِ لَطیفٌ؛
گفتم لطیف است، چون هم موجودات لطیف آفریده و هم به چیزهاى ظریف و ریز آگاهى دارد. آیا نشانه آفرینش او را در گیاهان ظریف و غیر ظریف و در پیكرهاى ظریف و ریز جاندارانى چون كك و پشه و كوچك تر از اینها را نمى بینى كه تقریبا به چشم دیده نمى شوند و از بس ریزند نر و ماده آنها و نوزاد و كهن زادشان ازیكدیگر تشخیص داده نمى شوند.پس چون ریزى و ظرافت این چیزها را دیدیم... پى بردیم كه آفریننده این موجودات نیز لطیف است.
التوحید، ص 63
بقیه احادیث در ادامه مطلب
خداشناسی...
حدیث (1) امام على علیه السلام :
ما یَسُرُّنى لَومِتُّ طِفلاً وَاُدخِلتُ الجَنَّةَ وَلَم أَكبَر فَأَعرِفَ رَبّى عَزَّوَجَلَّ؛
دوست ندارم كه در كودكى از دنیا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم، عزّوجلّ، را بشناسم.
كنزالعمال، ج13، ص151، ح36472
حدیث (2) رسول اكرم صلى الله علیه و آله :
أَفضَلُ العمالِ العِلمُ بِاللّه إِنَّ العِلمَ یَنفَعُكَ مَعَهُ قَلیلُ العَمَلِ وَكَثیرُهُ وَإِنَّ الجَهلَ لایَنفَعُكَ مَعَهُ قَلیلُ العَمَلِ وَلا كَثیرُهُ؛
بهترین اعمال، خداشناسى است، زیرا با وجود علم و معرفت، عمل، كم یا زیاد تو را سود مى بخشد اما با وجود نادانى (نسبت به خدا) عمل، نه اندكش تو را سود مى بخشد نه بسیارش.
كنزالعمال، ج10، ص143، ح28731
حدیث (3) امام على علیه السلام :
وَلَو ضَرَبتَ فى مَذاهِبِ فِكرِكَ لِتَبلُغَ غایاتِهِ ما دَلَّتكَ الدَّلالَةُ إِلاّ عَلى أَنَّ فاطِرَ النَّملَةِ هُوَ فاطِرُ النَّخلَةِ لِدَقیقِ تَفصیلِ كُلِّ شَى ءٍ وَغامِضِ اختِلافِ كُلِّ حَىٍّ وَمَا الجَلیلُ وَاللَّطیفُ وَالثَّقیلُ وَالخَفیفُ وَالقَوىُّ وَالضَّعیفُ فى خَلقِهِ إِلاّ سَواءً؛
اگر راههاى اندیشه ات را در نوردى تا به پایانه هاى آن رسى، هیچ دلیلى تو را جز به این رهنمون نشود كه آفریننده مورچه همان آفریننده درخت خرما است و این به سبب دقت و ظرافتى است كه جداسازى هر چیزى از چیز دیگر و پیچیدگى و تنوعى است كه در هر موجود زنده اى به كار رفته است موجودات بزرگ و كوچك، سنگین و سبك و نیرومند و ناتوان، همگى در آفرینش براى خداوند یكسانند.
نهج البلاغه، خطبه 184
حدیث (4) امام رضا علیه السلام :
إِنَّما قُلتُ اللَّطیفُ، لِلخَلقِ اللَّطیفِ وَلِعِلمِهِ بِالشَّى ءِ اللَّطیفِ أَلاتَرى إِلى أَثَرِ صُنعِهِ فِى النَّباتِ اللَّطیفِ وَغَیرِ اللَّطیفِ وَفِى الخَلقِ اللَّطیفِ مِنَ أَجسامِ الحَیوانِ مِنَ الجِرجِسِ وَالبَعوضِ وَما هُوَ أَصغَرُ مِنهُما مِمّا لایَكادُ تَستَبینُهُ العُیونُ بَل لایَكادُ یُستَبانُ لِصِغَرِهِ الذَّكَرُ مِنَ النثى وَالمَولودُ مِنَ القَدیمِ فَلَمّا رَأَینا صِغَرَ ذلِكَ فى لُطفِهِ ... عَلِمنا أَنَّ خالِقَ هذَا الخَلقِ لَطیفٌ؛
گفتم لطیف است، چون هم موجودات لطیف آفریده و هم به چیزهاى ظریف و ریز آگاهى دارد. آیا نشانه آفرینش او را در گیاهان ظریف و غیر ظریف و در پیكرهاى ظریف و ریز جاندارانى چون كك و پشه و كوچك تر از اینها را نمى بینى كه تقریبا به چشم دیده نمى شوند و از بس ریزند نر و ماده آنها و نوزاد و كهن زادشان ازیكدیگر تشخیص داده نمى شوند.پس چون ریزى و ظرافت این چیزها را دیدیم... پى بردیم كه آفریننده این موجودات نیز لطیف است.
التوحید، ص 63
بقیه احادیث در ادامه مطلب
اس ام اس...
چه کنم چرخ فلک کرده مرا از تو جدا ، من چه جورابی بپوشم که دهد بوی تو را
رفتی از پیشم بی خبر
.
.
سوغاتی واسم چی میاری؟
هاهاهاها
یه مردی..
هاهاهاها
یه مردی میره..
هاهاهاها
بقیشو بعد میگم الان خندم میگیره
متون عاشقانه...
برگرد ، که هنوزم محتاج دیروزم ، برگرد که همش گریه است کارم … . . . بوسه ام را می گذارم پشت در / قهرکردی , قهرکردم , سر به سر تو بیا , در را تماما باز کن / هر چه میخواهی برایم ...
رمان رکسانا اثر م مودب پور
نام کتاب: رکسانا | ناشر: فارسی کتاب | |||
نویسنده: م. مؤدب پور |
زبان: فارسی | قالب:pdf | صفحات: ۵۳۳ | حجم: ۹۰٫۳ Mb |
توضیح مختصر:
مرتضی مؤدبپور (م. مودب پور) از نویسندگان ایرانی است که کتابهای او فروش فراوانی داشته است. وی نویسندگی حرفهای خود را حدودا از سال ۱۳۷۸ آغاز کرد. از این نویسنده تاکنون ۶ اثر داستانی منتشر شدهاست.برای دانلود رمان به ادامه مطلب مراجعه کنید. |
درباره وب
به وبلاگ من خوش آمدید. در این وبلاگ با واقیعت دین اسلام اشنا میشوید.نظر یادتون نره.
پيوندهای روزانه
برچسبها
امکانات وب
آمار وب سایت:
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 474
بازدید کل : 208831
تعداد مطالب : 1899
تعداد نظرات : 72
تعداد آنلاین : 1
<-PollItems->
|
||