سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ

فضانلی:9دی ضربه کاری و22بهمن تیر خلاص به فتنه عمیق سال88بود.

<?php wp_title(); ?>
سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ

فضانلی:9دی ضربه کاری و22بهمن تیر خلاص به فتنه عمیق سال88بود.

<?php wp_title(); ?>
33042

فضانلی:9دی ضربه کاری و22بهمن تیر خلاص به فتنه عمیق سال88بود.

مهر : حال چرا بصیرت و آگاهی امت در نام گذاری مورد توجه قرار گرفته است؟

در قضیه 9 دی نکته ای باید مورد توجه قرار گیرد و آن مردمی بودن این حرکت است که به لحاظ زمانی در کمتر از 3 روز شکل گرفت. فرصتی که در آن نمی شد به صورت دولتی حرکتی را انجام داد. البته درست است که دعوتی از سوی شورای هماهنگی صورت گرفت ولی این دعوت نیز بر اساس مطالبه مردم بود.

ویژگی خاص 9 دی حضور تمامی اقشار مردم در سراسر کشور بود و این در حالی است که اعتراضات جریان موسوم به سبز سراسری نبود. حتی به لحاظ سیاسی طیف های مختلف و کسانی که به نامزد طرف مقابل رای داده بودند در راهپیمایی 9 دی شرکت کردند.

همه اینها حکایت از عمق بینش و آگاهی مردمی داشت که می توان در واژه بصیرت آن را متبلور کرد. مردم با حضور آگاهانه و به موقع خود آمدند و یک نقطه پایانی برای ادامه روند انحرافی که شروع شده بود گذاشتند اگر چه تیر خلاص در 22 بهمن سال 1388 به فتنه زده شد ولی ضربه کاری را در 9 دی شاهدش بودیم.

مهر: و چرا پیوند با ولایت؟

شعارهای مردم چه در پلاکاردها و چه در زبان مردم نشان می داد که آنها ریشه و عوامل فتنه را شناخته اند. که این اعم از سران فتنه در داخل و خارجی ها بود. لذا عنوانی که برای این روز انتخاب شده از بابت حماسی بودنش، از بابت ولایی بودنش و از بابت اینکه جمعیت حاضر در این حماسه در حدی بود که رسانه های معاند نظام هم به عظمت آن اعتراف کردند. حضور میلیونی مردم، پیوند با عمبق آن ها با ولایت را نشان داد.

مهر: ما در این مدت شاهد حرکت هایی در همین راستا بودیم چرا مردم به یک باره در 9 دی اینگونه حماسه ساز شدند؟

این موضوع بر می گردد به خود عاشورا، ابتدا یک عده ای تصور می کردند موضوع اعتراضات منحصر به رقابت سیاسی  بوده و یا در نهایت به قانون گریزی یک طرف بازمی گردد که البته نادرست ولی باز هم قابل تحمل بود. اما هر چه که ما جلوتر آمدیم کم کم لایه های ظاهری فتنه برداشته می شد و همزمان با این امر 2 اتفاق در حال رخ دادن بود که کاسته شدن از حجم نیروهای آنها و اضافه شدن به حجم مخالفین جریان سبز بود.

این در شرایطی بود که در روز 9 دی مخالفین جریان فتنه یک عده ای از کسانی بودند که پیش از آن به کاندیدای مورد نظر آنها رای داده بودند ولی به دلایلی تا روز عاشورا ساکت مانده بودند که با پیش آمد مسئله عاشورا دیگر انگیزه کافی برای ایستادن در مقابل آنها را داشتند.

مهر: مگر در روز عاشورا چه اتفاقی افتاد؟

در روز عاشورا موضوع کاملا متفاوت و فضا شفاف گردید که اساسا بحث جریان فتنه مباحث سیاسی نیست . بحث امام حسین (ع ) با پوست، گوشت و خون مردم عجین است. ما در کشوری زندگی می کنیم که عشق به اباعبدالله در اقلیت های مذهبی که اعتقادی هم به اسلام ندارند وجود دارد. در یک همچین روزی با دعوت جریان ضد انقلاب و منافقین که به طور رسمی اعلام شد عده ای با سوت و کف و خنده در ظهر عاشورا با نوع خاصی در خیابان ها حضور یافته و حتی کار آنها فراتر رفته و به هیئت های مذهبی نیز با پرتاب سنگ به هواداران امام حسین (ع) حمله کردند و خمیه های بر پا شده را تخریب کردند.

از این حرکت ها مشخص شد که فتنه در اساس رابطه ای با جریان اصلی مردم ندارند و در صدد مقابله با آنها است. اتفاق عاشورا که رخ داد همه به این نکته رسیدند که دیگر زمان آن نیست که درنگ کند و آن شور عاشورایی موجب شد که به تعبیر دیگر 9 دی به عنوان یک اتفاق الهی و به برکت خون اباعبدالله (ع) رخ بدهد. این شور قیام عاشورا بود که در دل مردم قلیان کرد و مردم آمدند و مخالفت خود را به آن شکل نشان دادند. ما قبل از حادثه عاشورا روز قدس، 13 آبان و 16 آذر را دیدیم ولی در روز عاشورا شرایط کاملا متفاوت بود 

مهر : یکی از  حرکات فاحش اغتشاشگران روز عاشورا خشونت و حرکات افراطی آنها بود علت را در چه می بینید؟ 

البته در جریانی که از موسوی در انتخابات حمایت کردند طیف گسترده ای از جریانات مقابل انقلاب به خوبی دیده می شود از آدم هایی که بعضا با نظام بودند تا منتهی الیه معاندین مثل بهائیان، حامیان صهیونیزم و سلطنت طلب ها و حتی جریان فاسد همجنس بازها.

یکی از سئوالات جدی در این بود که چرا کسی که افتخارش نخست وزیری دوران دفاع مقدس است اجازه می دهد چنین حمایت هایی از وی صورت بگیرد و این در حالی بود که بخشی از حامیان موسوی اساسا وی را قبول نداشتند و موسوی را فقط یک فرصت می دانستند که با توجه به روحیاتش برای ایستادن در مقابل نظام استفاده کنند.

مجموعه سبد رای موسوی 13 میلیون بود که البته همه اینها یک دست نبودند و نیروهای معتقد به نظام و خوش سابقه و ارزشمند هم در آن سهم داشتند حال بنا بر شرایط و تحلیلی احساس کرده بودند که باید به موسوی رای دهند ولی هر چه ما جلوتر می رفتیم و هر مقدار که آنها اهداف خودشان را مشخص می کردند و ماجرا روشن می شد که این موضوع مربوط به انتخابات نیست. لذا دیدیم که باعث ریزش آن افراد شد و علاقه مندان به نظام که به موسوی به عنوان نخست وزیر دولت امام متمایل بودند حاضر نشدند با بهائیان و منافقین در یک جبهه قرار گیرند لذا آنها فاصله گرفته و خط خود را جدا کردند و در همین حال فضا شفاف تر شد و گروهی در کف این جریان باقی ماندند که هیچ چیزی را قبول نداشته و عمیقا به خشونت طلبی و حرکت های افراطی دست زدند.

مهر: آیا این امر را در اغشاشات ناشی از عامل خاصی می دانید 

فضائلی : بالاخره باید بپذیریم که در کشور 70 میلیونی به واسطه انقلاب عده ای منافع و مطالبات نامشروعشان از بین رفته که البته در اقلیت هستند و این فرصتی بود که در چند ماه خود را نشان دهند. من در روز عاشورا به همراه خانواده به عده ای از این افراد برخوردم غیر از حرف های زشت و رکیکی که می زدند مشخص شد که آنها به دنبال چه هستند؟ من به آنها گفتم شما به دعوت انگلیس به خیابان آمدید و آنها قبول نکردند و به آنها گفتم اگر مرگ بر انگلیس بگویید من با شما همراه می شوم ولی آنها حتی حاضر نبودند که مرگ بر انگلیس بگویند خیلی عجیب بود. یعنی این عده علیه تمام ارکان نظام شعار می دادند ولی حاضر نبودند علیه انگلیس سخنی بگویند. انگلیس که فجایع و جنایات ثبت شده بسیاری را در تاریخ ایران دارد.

مهر :بنا بر این رد پای خارجی ها را نیز در این جریان قوی می دانید؟

یکی از دلایلی که نشان می دهد جریان فتنه سال 88 یک جریان اتفاقی نبود حجم کیفیت حمایت بیگانگان از این جریان بود.در حوزه رسانه بخشی از این حمایت ها خود را به خوبی نشان داد. شروع به کار بی بی سی در این مقطع خیلی مهم است کلا مقاطعی که بی بی سی در رابطه با ایران چه در بخش رادیویی و چه بخش تصویری ، مقاطع مهمی در ایران بوده است. اگر کمی دقت کنید می بینید که هر دوی آنها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بوده و جالبتر آنکه درست از روز انتخابات برنامه تلویزیونی 4 ساعته به یکباره به 24 ساعته تبدیل می شود.

این مسئله قطعا اتفاقی نیست همه کسانی که کار رسانه ای کرده اند می دانند یک شبکه تلویزیونی 4 ساعته اگر بخواهد به یک باره به 24 ساعته تبدیل شود چقدر نیاز به برنامه ریزی و آمادگی دارد.حال اصل شروع فعالیت آن هم در آستانه انتخابات کاملا برنامه ریزی شده بود.

اگر  به بحث مذاکرات هسته ای نیز توجه کنید قبل از انتخابات به یک باره قطع می شود و طرف های غربی می گویند ادامه مذاکرات به بعد از انتخابات موکول شود و در آستانه انتخابات از اظهارات مقامات غربی چنین بر می آید که آنها منتظر یک اتفاقی در ایران هستند.

پس از انتخابات با آغاز اعتراضات به یک باره حمایت ها در خارج از کشور پر رنگ تر می شود. درست همزمان با انتخابات که شبکه تویتر و فیس بوک  بایستی دوره تعمیرات فصلی خود را داشته باشند، بر اساس دستور مستقیم و رسم  وزارت امور خارجه آمریکا ایبن تعمیرات را به زمان دیگری به تعویق می اندازند .

 باز می بینیم که آمریکایی ها در همان ایام برخی از تحریم ها را درباره تعدادی از نرم افزارها بر می دارند. همه اینها نشان می دهد که جریان مخالف نظام چشم امید داشتند که خواسته های آنها برآورده شود.

در برخی از اسناد هست که آنها از دولت دوم هاشمی با یک عده ای مذاکراتی را داشته اند که مقدمات حضور موسوی را برای کاندیداتوری فراهم کنند.

موضوع دیگر بحث تقلب است که از چند ماه قبل در آمریکا ساخته شد و با برنامه ریزی و کیفیت خاصی در کشور مطرح شد همه اینها نشان می دهد که این جریان برنامه ریزی شده در سالهای قبل تقریبا 20 سال پیش طراحی شده است.

حتی کیفیت آمدن آقای موسوی که ابتدا اقای خاتمی اعلام کاندیداتوری کرد و پس از آن موسوی آمد همه نشان دهنده پشت صحنه های جدی و هدفمند است. و البته در آخرین نشست هایی که یکی دو هفته اخیر در آمریکا و اسرائیل برگزار شد به این جمع بندی رسیدند که باید همچنان از جریان فتنه حمایت بکنند.

در طول همه این اتفاقات که از قبل از انتخابات آغاز شد و حمایت هایی که از جریان فتنه از سوی خارج انجام شد هیچ اظهار نظر شفافی در مقابله جدی نسبت به دشمنان قسم خورده نظام دیده نمی شود و این جای سئوال دارد انسانهایی که افتخار خود در کنار امام بودن می دانند چرا نسبت به کینه ورز ترین جریانات مخالف امام و کشور اینگونه سکوت می کنند.

مهر : اما درباره پاسخ مردم در 9 دی پارامتر های مذهبی را در آن چقدر دخیل می دانید

ما در سال گذشته هر چه که از زمان انتخابات می رویم متوجه می شویم که تیپ های خاصی از افراد در طیف حامیان موسوی قرار گرفته اند و عملا نشان می دهند نسبت به نظام و اسلام پایبندی کمتری دارند. در روز قدس که جمعه آخر ماه مبارک رمضان است این عده آمدند و به طور علنی روزه خواری کردند برای ما مسلمانان روزه خواری یک حرمت بسیار بالایی دارد. ولی این افراد با شعارهای انحرافی در آن روز آب هم همراه خود آورده بودند و علنی مصرف می کردند و بعد همان جریان را پیش تر در موضوع تعرض به مسجد و آتش زدن قرآن دیدیم که اوج آن در روز عاشورا بود.

مهر :ابعاد حادثه ای مثل 9 دی را چگونه ارزیابی می کنید

9 دی به نظر من یک ضربه و شوک سنگین بود برای فتنه و حامیان خارجی آنها چون قبل از 9 دی به گونه ای همراهی با آنها در برخی از حامیان جریان فتنه دیده می شود. ولی 9 دی نشان داد که جبهه و مرزبندی خیلی شفاف است یک طرف آن طیف گسترده چند ده میلیونی مردم و آن طرف اقلیتی است.

جریان فتنه از ابتدا دو هدف را به طور جدی دنبال می کردند که البته به هیچ کدام نرسیدند یک جریان اعتراضات را به طبقه پایین بکشانند که موفق نشدند و تقریبا تمام تجمعاتی که رخ داد در سال گذشته عمدتا از میدان ولیعصر بالاتر بود که با زحمات زیادی توانستند آن را در روز عاشورا به خیابان انقلاب بکشانند.حتی دستگیرشدگان مربوط به وقایع و اعتراضات همه از قشر متوسط و مرفه بودند.

هدف دوم آنها این بود که اعتراضات را از تهران به شهرستانها گسترش دهند که این را هم نتوانستند . انقلاب های مخملی با انقلاب های واقعی 2 ویژگی متمایز دارند. اول اینکه در انقلاب های مخملی یک گستره فراوان وجود نداشته و به واقع یک شورشی است که از سوی قشری از مردم به وقوع می پیوندد و دوم اینکه این انقلاب ها گستردگی سراسری نداشته و بیشتر در پایتخت اینگونه کشورها رخ می دهد.

البته حماسه 9 دی همه آن چیزی که آنها در جریان فتنه نتوانسته بودند به دست آورند داشت. در 9 دی همه اقشار جامعه بودند و در تمامی شهرستانهای سراسر کشور این حضور وجود داشت و این مهم است که صاحبان تحلیل می فهمند که جنس این حضور با جنس اعتراضات کاملا متفاوت است و از این رو بود که 9 دی عنوان حماسه را گرفت. به دلیل برخورداری از این ویژگی ها بسیار مورد توجه قرار گرفت.

وابستگان به جریان فتنه سعی کردند به شیوه های نخ نما شده اینها را به آوردن با اتوبوس و ساندیس و کیک گره بزنند ولی بهانه آنها مسخره بود و بیشتر خودشان را استهزاء می گرفتند و البته نتیجه ای نداشت. پس از این واقعه آنها با صدور بیانیه ای که قائل به عقب نشینی به آن نیستند ولی ناگزیر به پذیرش شکست شدند.

در خارج هم شوک جدیدی 9 دی وارد کرد.آنها تلاش کردند در 22 بهمن شکست سنگین 9 دی را جبران کنند و از همین بابت اسب ترومایی که طراحی کرده بودند به میدان آوردند ولی به قول خودشان این اسب الاغی بیش نبود. البته 22 بهمن ایستگاه آخر فتنه بود.

خاطره ای را که از حضور خود در راهپیمایی 9 دی داشتید بازگو کنید

در برگزاری راهپیمایی 9 دی برنامه ریزی وجود نداشت و ما هم در نزدیکی خیابان انقلاب جلسه ای را داشتیم و صداهایی که مرتب از سوی جمعیت های مختلف با شور و شعارهای آنچنانی سر داده می شد می شنیدیم .آن جلسه را زودتر تمام کردیم  و به هر حال وارد خیابانها شدیم زمانی که وارد خیابان ها شدیم برایمان چند چیز غیر منتظره بود یک گستردگی افراد و اقسام تیپ افراد که نشان می داد دیدگاه های مختلفی در آنها به لحاظ رای دادن در انتخابات وجود دارد.دوم این حضور جنس مردمی داشت و امت کاملا خودشان بودند. نوع پلاکاردها و ابتکار و خلاقیتی که در تنظیم آنها وجود داشت می شد آن را به خوبی فهمید .

22 بهمن هر سال یک برنامه مداوم بوده و از قبل طراحی هایی وجود دارد. آنچه در 9 دی رخ داد به تمام معنا از عمق بصیرت مردم حکایت داشت البته ما از سوی دیگر هم  اظهار تاسف می کردیم که این راهپیمایی چرا در جایی برگزار نشد که فضای مناسبی برای ارائه تصاویری از واقعیات آن باشد.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها:
درباره وب

درباره وب


    به وبلاگ من خوش آمدید. در این وبلاگ با واقیعت دین اسلام اشنا میشوید.نظر یادتون نره.
    پيوندهای روزانه

    پيوندهای روزانه

    برچسب‌ها

    برچسب‌ها

    امکانات وب

    امکانات وب

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 207
    بازدید دیروز : 1
    بازدید هفته : 207
    بازدید ماه : 4601
    بازدید کل : 152480
    تعداد مطالب : 1899
    تعداد نظرات : 72
    تعداد آنلاین : 1


    <-PollName->

    <-PollItems->



      کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به خبری-آموزشی بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
      قالب طراحی شده توسط: یاس98 و سئو و ترجمه شده توسط: یاس98

      فضانلی:9دی ضربه کاری و22بهمن تیر خلاص به فتنه عمیق سال88بود.

      مهر : حال چرا بصیرت و آگاهی امت در نام گذاری مورد توجه قرار گرفته است؟

      در قضیه 9 دی نکته ای باید مورد توجه قرار گیرد و آن مردمی بودن این حرکت است که به لحاظ زمانی در کمتر از 3 روز شکل گرفت. فرصتی که در آن نمی شد به صورت دولتی حرکتی را انجام داد. البته درست است که دعوتی از سوی شورای هماهنگی صورت گرفت ولی این دعوت نیز بر اساس مطالبه مردم بود.

      ویژگی خاص 9 دی حضور تمامی اقشار مردم در سراسر کشور بود و این در حالی است که اعتراضات جریان موسوم به سبز سراسری نبود. حتی به لحاظ سیاسی طیف های مختلف و کسانی که به نامزد طرف مقابل رای داده بودند در راهپیمایی 9 دی شرکت کردند.

      همه اینها حکایت از عمق بینش و آگاهی مردمی داشت که می توان در واژه بصیرت آن را متبلور کرد. مردم با حضور آگاهانه و به موقع خود آمدند و یک نقطه پایانی برای ادامه روند انحرافی که شروع شده بود گذاشتند اگر چه تیر خلاص در 22 بهمن سال 1388 به فتنه زده شد ولی ضربه کاری را در 9 دی شاهدش بودیم.

      مهر: و چرا پیوند با ولایت؟

      شعارهای مردم چه در پلاکاردها و چه در زبان مردم نشان می داد که آنها ریشه و عوامل فتنه را شناخته اند. که این اعم از سران فتنه در داخل و خارجی ها بود. لذا عنوانی که برای این روز انتخاب شده از بابت حماسی بودنش، از بابت ولایی بودنش و از بابت اینکه جمعیت حاضر در این حماسه در حدی بود که رسانه های معاند نظام هم به عظمت آن اعتراف کردند. حضور میلیونی مردم، پیوند با عمبق آن ها با ولایت را نشان داد.

      مهر: ما در این مدت شاهد حرکت هایی در همین راستا بودیم چرا مردم به یک باره در 9 دی اینگونه حماسه ساز شدند؟

      این موضوع بر می گردد به خود عاشورا، ابتدا یک عده ای تصور می کردند موضوع اعتراضات منحصر به رقابت سیاسی  بوده و یا در نهایت به قانون گریزی یک طرف بازمی گردد که البته نادرست ولی باز هم قابل تحمل بود. اما هر چه که ما جلوتر آمدیم کم کم لایه های ظاهری فتنه برداشته می شد و همزمان با این امر 2 اتفاق در حال رخ دادن بود که کاسته شدن از حجم نیروهای آنها و اضافه شدن به حجم مخالفین جریان سبز بود.

      این در شرایطی بود که در روز 9 دی مخالفین جریان فتنه یک عده ای از کسانی بودند که پیش از آن به کاندیدای مورد نظر آنها رای داده بودند ولی به دلایلی تا روز عاشورا ساکت مانده بودند که با پیش آمد مسئله عاشورا دیگر انگیزه کافی برای ایستادن در مقابل آنها را داشتند.

      مهر: مگر در روز عاشورا چه اتفاقی افتاد؟

      در روز عاشورا موضوع کاملا متفاوت و فضا شفاف گردید که اساسا بحث جریان فتنه مباحث سیاسی نیست . بحث امام حسین (ع ) با پوست، گوشت و خون مردم عجین است. ما در کشوری زندگی می کنیم که عشق به اباعبدالله در اقلیت های مذهبی که اعتقادی هم به اسلام ندارند وجود دارد. در یک همچین روزی با دعوت جریان ضد انقلاب و منافقین که به طور رسمی اعلام شد عده ای با سوت و کف و خنده در ظهر عاشورا با نوع خاصی در خیابان ها حضور یافته و حتی کار آنها فراتر رفته و به هیئت های مذهبی نیز با پرتاب سنگ به هواداران امام حسین (ع) حمله کردند و خمیه های بر پا شده را تخریب کردند.

      از این حرکت ها مشخص شد که فتنه در اساس رابطه ای با جریان اصلی مردم ندارند و در صدد مقابله با آنها است. اتفاق عاشورا که رخ داد همه به این نکته رسیدند که دیگر زمان آن نیست که درنگ کند و آن شور عاشورایی موجب شد که به تعبیر دیگر 9 دی به عنوان یک اتفاق الهی و به برکت خون اباعبدالله (ع) رخ بدهد. این شور قیام عاشورا بود که در دل مردم قلیان کرد و مردم آمدند و مخالفت خود را به آن شکل نشان دادند. ما قبل از حادثه عاشورا روز قدس، 13 آبان و 16 آذر را دیدیم ولی در روز عاشورا شرایط کاملا متفاوت بود 

      مهر : یکی از  حرکات فاحش اغتشاشگران روز عاشورا خشونت و حرکات افراطی آنها بود علت را در چه می بینید؟ 

      البته در جریانی که از موسوی در انتخابات حمایت کردند طیف گسترده ای از جریانات مقابل انقلاب به خوبی دیده می شود از آدم هایی که بعضا با نظام بودند تا منتهی الیه معاندین مثل بهائیان، حامیان صهیونیزم و سلطنت طلب ها و حتی جریان فاسد همجنس بازها.

      یکی از سئوالات جدی در این بود که چرا کسی که افتخارش نخست وزیری دوران دفاع مقدس است اجازه می دهد چنین حمایت هایی از وی صورت بگیرد و این در حالی بود که بخشی از حامیان موسوی اساسا وی را قبول نداشتند و موسوی را فقط یک فرصت می دانستند که با توجه به روحیاتش برای ایستادن در مقابل نظام استفاده کنند.

      مجموعه سبد رای موسوی 13 میلیون بود که البته همه اینها یک دست نبودند و نیروهای معتقد به نظام و خوش سابقه و ارزشمند هم در آن سهم داشتند حال بنا بر شرایط و تحلیلی احساس کرده بودند که باید به موسوی رای دهند ولی هر چه ما جلوتر می رفتیم و هر مقدار که آنها اهداف خودشان را مشخص می کردند و ماجرا روشن می شد که این موضوع مربوط به انتخابات نیست. لذا دیدیم که باعث ریزش آن افراد شد و علاقه مندان به نظام که به موسوی به عنوان نخست وزیر دولت امام متمایل بودند حاضر نشدند با بهائیان و منافقین در یک جبهه قرار گیرند لذا آنها فاصله گرفته و خط خود را جدا کردند و در همین حال فضا شفاف تر شد و گروهی در کف این جریان باقی ماندند که هیچ چیزی را قبول نداشته و عمیقا به خشونت طلبی و حرکت های افراطی دست زدند.

      مهر: آیا این امر را در اغشاشات ناشی از عامل خاصی می دانید 

      فضائلی : بالاخره باید بپذیریم که در کشور 70 میلیونی به واسطه انقلاب عده ای منافع و مطالبات نامشروعشان از بین رفته که البته در اقلیت هستند و این فرصتی بود که در چند ماه خود را نشان دهند. من در روز عاشورا به همراه خانواده به عده ای از این افراد برخوردم غیر از حرف های زشت و رکیکی که می زدند مشخص شد که آنها به دنبال چه هستند؟ من به آنها گفتم شما به دعوت انگلیس به خیابان آمدید و آنها قبول نکردند و به آنها گفتم اگر مرگ بر انگلیس بگویید من با شما همراه می شوم ولی آنها حتی حاضر نبودند که مرگ بر انگلیس بگویند خیلی عجیب بود. یعنی این عده علیه تمام ارکان نظام شعار می دادند ولی حاضر نبودند علیه انگلیس سخنی بگویند. انگلیس که فجایع و جنایات ثبت شده بسیاری را در تاریخ ایران دارد.

      مهر :بنا بر این رد پای خارجی ها را نیز در این جریان قوی می دانید؟

      یکی از دلایلی که نشان می دهد جریان فتنه سال 88 یک جریان اتفاقی نبود حجم کیفیت حمایت بیگانگان از این جریان بود.در حوزه رسانه بخشی از این حمایت ها خود را به خوبی نشان داد. شروع به کار بی بی سی در این مقطع خیلی مهم است کلا مقاطعی که بی بی سی در رابطه با ایران چه در بخش رادیویی و چه بخش تصویری ، مقاطع مهمی در ایران بوده است. اگر کمی دقت کنید می بینید که هر دوی آنها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بوده و جالبتر آنکه درست از روز انتخابات برنامه تلویزیونی 4 ساعته به یکباره به 24 ساعته تبدیل می شود.

      این مسئله قطعا اتفاقی نیست همه کسانی که کار رسانه ای کرده اند می دانند یک شبکه تلویزیونی 4 ساعته اگر بخواهد به یک باره به 24 ساعته تبدیل شود چقدر نیاز به برنامه ریزی و آمادگی دارد.حال اصل شروع فعالیت آن هم در آستانه انتخابات کاملا برنامه ریزی شده بود.

      اگر  به بحث مذاکرات هسته ای نیز توجه کنید قبل از انتخابات به یک باره قطع می شود و طرف های غربی می گویند ادامه مذاکرات به بعد از انتخابات موکول شود و در آستانه انتخابات از اظهارات مقامات غربی چنین بر می آید که آنها منتظر یک اتفاقی در ایران هستند.

      پس از انتخابات با آغاز اعتراضات به یک باره حمایت ها در خارج از کشور پر رنگ تر می شود. درست همزمان با انتخابات که شبکه تویتر و فیس بوک  بایستی دوره تعمیرات فصلی خود را داشته باشند، بر اساس دستور مستقیم و رسم  وزارت امور خارجه آمریکا ایبن تعمیرات را به زمان دیگری به تعویق می اندازند .

       باز می بینیم که آمریکایی ها در همان ایام برخی از تحریم ها را درباره تعدادی از نرم افزارها بر می دارند. همه اینها نشان می دهد که جریان مخالف نظام چشم امید داشتند که خواسته های آنها برآورده شود.

      در برخی از اسناد هست که آنها از دولت دوم هاشمی با یک عده ای مذاکراتی را داشته اند که مقدمات حضور موسوی را برای کاندیداتوری فراهم کنند.

      موضوع دیگر بحث تقلب است که از چند ماه قبل در آمریکا ساخته شد و با برنامه ریزی و کیفیت خاصی در کشور مطرح شد همه اینها نشان می دهد که این جریان برنامه ریزی شده در سالهای قبل تقریبا 20 سال پیش طراحی شده است.

      حتی کیفیت آمدن آقای موسوی که ابتدا اقای خاتمی اعلام کاندیداتوری کرد و پس از آن موسوی آمد همه نشان دهنده پشت صحنه های جدی و هدفمند است. و البته در آخرین نشست هایی که یکی دو هفته اخیر در آمریکا و اسرائیل برگزار شد به این جمع بندی رسیدند که باید همچنان از جریان فتنه حمایت بکنند.

      در طول همه این اتفاقات که از قبل از انتخابات آغاز شد و حمایت هایی که از جریان فتنه از سوی خارج انجام شد هیچ اظهار نظر شفافی در مقابله جدی نسبت به دشمنان قسم خورده نظام دیده نمی شود و این جای سئوال دارد انسانهایی که افتخار خود در کنار امام بودن می دانند چرا نسبت به کینه ورز ترین جریانات مخالف امام و کشور اینگونه سکوت می کنند.

      مهر : اما درباره پاسخ مردم در 9 دی پارامتر های مذهبی را در آن چقدر دخیل می دانید

      ما در سال گذشته هر چه که از زمان انتخابات می رویم متوجه می شویم که تیپ های خاصی از افراد در طیف حامیان موسوی قرار گرفته اند و عملا نشان می دهند نسبت به نظام و اسلام پایبندی کمتری دارند. در روز قدس که جمعه آخر ماه مبارک رمضان است این عده آمدند و به طور علنی روزه خواری کردند برای ما مسلمانان روزه خواری یک حرمت بسیار بالایی دارد. ولی این افراد با شعارهای انحرافی در آن روز آب هم همراه خود آورده بودند و علنی مصرف می کردند و بعد همان جریان را پیش تر در موضوع تعرض به مسجد و آتش زدن قرآن دیدیم که اوج آن در روز عاشورا بود.

      مهر :ابعاد حادثه ای مثل 9 دی را چگونه ارزیابی می کنید

      9 دی به نظر من یک ضربه و شوک سنگین بود برای فتنه و حامیان خارجی آنها چون قبل از 9 دی به گونه ای همراهی با آنها در برخی از حامیان جریان فتنه دیده می شود. ولی 9 دی نشان داد که جبهه و مرزبندی خیلی شفاف است یک طرف آن طیف گسترده چند ده میلیونی مردم و آن طرف اقلیتی است.

      جریان فتنه از ابتدا دو هدف را به طور جدی دنبال می کردند که البته به هیچ کدام نرسیدند یک جریان اعتراضات را به طبقه پایین بکشانند که موفق نشدند و تقریبا تمام تجمعاتی که رخ داد در سال گذشته عمدتا از میدان ولیعصر بالاتر بود که با زحمات زیادی توانستند آن را در روز عاشورا به خیابان انقلاب بکشانند.حتی دستگیرشدگان مربوط به وقایع و اعتراضات همه از قشر متوسط و مرفه بودند.

      هدف دوم آنها این بود که اعتراضات را از تهران به شهرستانها گسترش دهند که این را هم نتوانستند . انقلاب های مخملی با انقلاب های واقعی 2 ویژگی متمایز دارند. اول اینکه در انقلاب های مخملی یک گستره فراوان وجود نداشته و به واقع یک شورشی است که از سوی قشری از مردم به وقوع می پیوندد و دوم اینکه این انقلاب ها گستردگی سراسری نداشته و بیشتر در پایتخت اینگونه کشورها رخ می دهد.

      البته حماسه 9 دی همه آن چیزی که آنها در جریان فتنه نتوانسته بودند به دست آورند داشت. در 9 دی همه اقشار جامعه بودند و در تمامی شهرستانهای سراسر کشور این حضور وجود داشت و این مهم است که صاحبان تحلیل می فهمند که جنس این حضور با جنس اعتراضات کاملا متفاوت است و از این رو بود که 9 دی عنوان حماسه را گرفت. به دلیل برخورداری از این ویژگی ها بسیار مورد توجه قرار گرفت.

      وابستگان به جریان فتنه سعی کردند به شیوه های نخ نما شده اینها را به آوردن با اتوبوس و ساندیس و کیک گره بزنند ولی بهانه آنها مسخره بود و بیشتر خودشان را استهزاء می گرفتند و البته نتیجه ای نداشت. پس از این واقعه آنها با صدور بیانیه ای که قائل به عقب نشینی به آن نیستند ولی ناگزیر به پذیرش شکست شدند.

      در خارج هم شوک جدیدی 9 دی وارد کرد.آنها تلاش کردند در 22 بهمن شکست سنگین 9 دی را جبران کنند و از همین بابت اسب ترومایی که طراحی کرده بودند به میدان آوردند ولی به قول خودشان این اسب الاغی بیش نبود. البته 22 بهمن ایستگاه آخر فتنه بود.

      خاطره ای را که از حضور خود در راهپیمایی 9 دی داشتید بازگو کنید

      در برگزاری راهپیمایی 9 دی برنامه ریزی وجود نداشت و ما هم در نزدیکی خیابان انقلاب جلسه ای را داشتیم و صداهایی که مرتب از سوی جمعیت های مختلف با شور و شعارهای آنچنانی سر داده می شد می شنیدیم .آن جلسه را زودتر تمام کردیم  و به هر حال وارد خیابانها شدیم زمانی که وارد خیابان ها شدیم برایمان چند چیز غیر منتظره بود یک گستردگی افراد و اقسام تیپ افراد که نشان می داد دیدگاه های مختلفی در آنها به لحاظ رای دادن در انتخابات وجود دارد.دوم این حضور جنس مردمی داشت و امت کاملا خودشان بودند. نوع پلاکاردها و ابتکار و خلاقیتی که در تنظیم آنها وجود داشت می شد آن را به خوبی فهمید .

      22 بهمن هر سال یک برنامه مداوم بوده و از قبل طراحی هایی وجود دارد. آنچه در 9 دی رخ داد به تمام معنا از عمق بصیرت مردم حکایت داشت البته ما از سوی دیگر هم  اظهار تاسف می کردیم که این راهپیمایی چرا در جایی برگزار نشد که فضای مناسبی برای ارائه تصاویری از واقعیات آن باشد.

       

       


      نظرات شما عزیزان:

      نام :
      آدرس ایمیل:
      وب سایت/بلاگ :
      متن پیام:
      :) :( ;) :D
      ;)) :X :? :P
      :* =(( :O };-
      :B /:) =DD :S
      -) :-(( :-| :-))
      نظر خصوصی

       کد را وارد نمایید:

       

       

       

      عکس شما

      آپلود عکس دلخواه:







      برچسب‌ها:
      درباره وب

      درباره وب


        به وبلاگ من خوش آمدید. در این وبلاگ با واقیعت دین اسلام اشنا میشوید.نظر یادتون نره.
        پيوندهای روزانه

        پيوندهای روزانه

        برچسب‌ها

        برچسب‌ها

        امکانات وب

        امکانات وب

        آمار وب سایت:  

        بازدید امروز : 207
        بازدید دیروز : 1
        بازدید هفته : 207
        بازدید ماه : 4601
        بازدید کل : 152480
        تعداد مطالب : 1899
        تعداد نظرات : 72
        تعداد آنلاین : 1


        <-PollName->

        <-PollItems->



          کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به خبری-آموزشی بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
          قالب طراحی شده توسط: یاس98 و سئو و ترجمه شده توسط: یاس98