سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ

97 روش برای نگارش بهتر ایمیل

<?php wp_title(); ?>
سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ

97 روش برای نگارش بهتر ایمیل

<?php wp_title(); ?>
33042

97 روش برای نگارش بهتر ایمیل

 هرگز از ایمیل کاری، استفاده شخصی نکنید

اگر می‌خواهید از محل کار ایمیل شخصی بفرستید، بهتر است از حساب‌های کاربری شخصی خود در یاهو، جیمیل یا هاتمیل استفاده کنید، البته اگر قوانین شرکت تان این اجازه را به شما می‌دهد. در این صورت، کارفرما به محتویات ایمیل و پیغام‌های خصوصی شما دسترسی ندارد و آنها محرمانه باقی می‌مانند.

در صورت نیاز از BCC استفاده کنید.
اگر در نظر دارید ایمیلی را برای افراد مختلف بفرستید که یکدیگر را نمی‌شناسند، بهتر است از BCC استفاده کنید. BCC مخفف واژه انگلیسی Blind Carbon Copy به معنای رونوشت مخفیانه است. با این کار دست اسپمرهای فرصت‌طلب را از آدرس ایمیل دوستان‌تان کوتاه می‌کنید. همچنین باعث می شوید که افرادی که یکدیگر را نمی شناسند و یا قرار نیست با هم در ارتباط باشند، ایمیل همدیگر را نداشته باشند.

 

نامه های زنجیره ای را فوروارد نکنید:
لطفا خرافه پرستی را کنار بگذارید و ایمیل های زنجیره ای را که به طور مثال در آنها نوشته شده است اگر این نامه را برای ۱۰ نفر ارسال کنید حتما تا آخر امروز خبری خوش خواهید شنید، یا آرزویتان برآورده خواهد شد را برای دیگران فوروارد نکنید. کاملا واضح است که این ایمیل‌ها ارزش فکر کردن هم ندارند چه برسد به ارسال. پس امنیت خود را به خطر نیندازید. و ایمیل های خود و دوستان تان را به این لیست خوشمزه مورد نظر اسپمرها اضافه نکنید.
حرفه‌ای باشید (1)

هنگام نگارش نامه بهتر است قبل از هر چیز به نوع رابطه خود و گیرنده ایمیل و اینکه چقدر با هم دوست و صمیمی هستید، توجه داشته باشید. این کار به شما در انتخاب موضوع و عنوان مناسب کمک شایانی می‌کند.

حرفه‌ای باشید (2)

نام کاربری ایمیل ها در مسایل کاری اهمیت به سزایی دارند. بهتر است نام مناسبی برای ایمیل کاری خود انتخاب کنید. به طور مثال از انتخاب اسم یا واژه‌های کودکانه، کارتونی یا غیر رسمی اجتناب کنید.

حواستان جمع باشد

ایمیل، یک حرف شفاهی ساده و یا نامه کاغذی نیست. ممکن است به راحتی به گیرنده‌های مختلف ارسال شود. شاید تا مدت‌های طولانی در inbox گیرنده باقی بماند و به عنوان نقل قول برای فرستند دوباره ارسال شود. پس حتما قبل از ارسال هر نامه ای خوب فکر کنید تا بعدها از ارسالش پشیمان نشوید. ممکن است متن ایمیل تان در آینده علیه خودتان استفاده شود.

امضای انتهای نامه کوتاه باشد

امضای انتهای نامه ها و ایمیل های رسمی و اداری اصولا به صورت چند خطی نوشته میشوند. این خطوط شامل اسم، سِمت، شماره تلفن و ... هستند. این فرمت کلی آنها است. اما ایمیل های شخصی فرق دارند. نحوه صحیح امضا در انتهای این گونه نامه ها این است که تا حد امکان کوتاه باشد. زیرا چندان جالب نیست که بر فرض مثال نامه دو خطی را با امضای ۵ خطی تمام کنیم!

نقل قول از فرستنده

حتما متوجه شده اید که هنگام پاسخگویی یا به اصطلاح reply کردن نامه، متن فرستنده نیز در پایین آن آورده میشود. اصول نتیکت میگوید فقط قسمت هایی را که قرار است به آنها پاسخ دهید را از ایمیل اصلی Cut و همراه با علامت '>' در نامه خود paste و بقیه متن را پاک کنید.

شفاف سازی کنید

بیشتر اوقات نامه های الکترونیک بیانگر احساس واقعی نویسنده (مخصوصا در مورد شوخی و مزاح) نیستند. شاید شما جمله‌ای را به شوخی برای دوست تان می نویسید، اما او تصور میکند عصبانی یا ناراحت هستید. پس با دقت بیشتری واژه هایتان را انتخاب کنید.

هنگام عصبانیت ایمیل نزنید

اگر شخصی برای شما ایمیلی فرستاد که موجب ناراحتی تان شد، مطمئن شوید که منظور او را اشتباه متوجه نشده اید. همانطور که پیشتر هم گفتیم لحن و احساسات در ایمیل مشخص نیستند. در نتیجه احتمال سوءبرداشت زیاد است. پس به جای عصبانی شدن و ابراز ناراحتی، بهتر است آن قسمت از ایمیل را که شک دارید کپی کنید و از فرستنده بخواهید برایتان بیشتر توضیح بدهد. می توانید در ابتدا برایش بنویسید که برداشت شما چه بوده و اگر اشتباه است برایتان شفاف سازی کند.

برای دوستان تان اسپمر نشوید

گاهی پیش می آید که مِیل سرور درست کار نمیکند و به اشتباه یک ایمیل را مثلا 10 بار برای گیرنده می فرستد. این تقصیر شما نیست و گاهی این اتفاق ها می افتند. اما مودبانه تر این است که از دوست، همکلاس، همکار یا فامیلتان صمیمانه برای این اتفاق عذرخواهی کنید.

 

انواع مختلف سیستم‌های ایمیل را بشناسید

هر کاربری باید حداقل مطالعه‌ای سطحی در مورد نحوه عملکرد سرویس های مختلف ایمیل همچون یاهو، جیمیل و هاتمیل داشته باشد. البته شاید این کار کمی مشکل به نظر برسد، اما امکان بروز مشکلات احتمالی را به طور چشمگیری کاهش میدهد. به طور مثال شما کاربر هاتمیل هستید و میخواهید فهرستی از لینکهای مختلف را برای دوستتان بفرستید، اگر ندانید که Hotmail در این زمینه - یعنی کپی URL - عملکرد ضعیفی دارد، حتما با مشکل روبهرو خواهید شد.

به ایمیل های گروهی، درست پاسخ دهید

اگر فردی ایمیل گروهی برای شما فرستاد که به پاسخ نیاز داشت، فقط برای فرستنده نامه جواب خود را ارسال کنید. نیازی نیست آن را برای همه افراد گروه فوروارد (Forward) کنید.

به همه ایمیل های گروهی پاسخ ندهید

شرکت نکردن در بحث های گروهی و دور ماندن از خطرات احتمالی، یکی از راههای حفظ امنیت است. البته بهتر است ایمیل دریافتی را به دقت مطالعه کنید و مطمئن شوید که به طور مستقیم مورد خطاب قرار نگرفته اید و نیازی به پاسخ گویی نیست!

به قوانین و ضوابط احترام بگذارید

هر کشوری و سایتی قوانین خاصی برای ارسال نامه های الکترونیک به خصوص در حجم بالا دارد. اگر کاربری به منظور ترویج و تبلیغ کار و تجارت خود اقدام به ارسال ایمیل به تعداد زیاد میکند، نه تنها باید قوانین کشور خود، بلکه هر جایی که مقصد نامه است را رعایت کند و به آنها احترام بگذارد. این کار شاید به نظر کمی مشکل باشد اما اهمیت بسیاری دارد و باید به آن توجه داشت.

عنوان ایمیل باید معنی دار باشد

بعضی از ایمیل ها عنوان و موضوع فریبنده ای دارند. پس حتما در نظر داشته باشید که موضوعی که برای ایمیل انتخاب میکنید نمایانگر محتویات آن باشد. این کار در واقع کلید راهنمایی برای مخاطب است که بداند نامه در مورد چیست و بتواند آن را از اسپمها یا بدافزارها تشخیص دهد.

خلاصه بنویسید

تا حد امکان از ارسال ایمیل های بلند اجتناب کنید. هنگامی که نامه کوتاه و خلاصه است، مخاطب از خواندن آن خسته نمیشود و راحت تر پاسخ تان را میدهد. اما گاهی پیش میآید که موضوع نامه طوری است که نمیتوان کوتاهش کرد، در این صورت بهتر است آن را به بخشهای مختلف تقسیم کنید و برای هر کدام تیتر یا شماره جداگانه بنویسید.

ذکر فشرده ای از مطلب

در مورد ایمیلهای طولانی بهتر است چکیدهای از کل مطلب در ابتدای نامه بیاید.

Template بسازید

مواقعی که باید به سوالهای مشابه پاسخی تکراری بدهید، بهتر است الگویی (Template) برای آن تهیه کنید که هر بار مجبور به تایپ نباشید.

در صورت نیاز از گزینه « Reply to All » استفاده کنید

اصولا همه معتقدیم که نیازی نیست ایمیلهایمان را برای همه آدرسهای موجود در لیست مخاطبین ارسال کنیم. این نوع تفکر کاملا صحیح است. اما گاهی لازم است بیشتر مخاطبین از پیغام شما آگاه شوند که در این صورت بهترین راه، استفاده از گزینه «ارسال برای همه» است زیرا علاوه بر صرفهجویی در وقت، احتمال از قلم افتادن آدرسهای مورد نظر نیز کم خواهد شد.

شماره تلفن افراد را به خاطر بسپارید

برخی از مردم عادت کردهاند برای بیشتر ارتباطاتشان از ایمیل استفاده کنند. درست است که ایمیل روش ارتباطی بسیار ساده، سریع و مطمئنی به شمار میرود اما گاهی بد نیست با فرد مورد نظر تماس تلفنی برقرار کنید. تماس تلفنی یا نوشتن دستی نامه، به نوعی ارتباط دو طرف را عمیقتر میکند.

فوری بودن ایمیل را در قسمت عنوان مشخص کنید

اگر نامه شما بسیارمهم است و باید هرچه سریعتر پاسخ آن را بدانید، بهتر است در قسمت موضوع ایمیل از واژه «فوری» استفاده کنید. این کار موجب میشود که گیرنده، ایمیل شما را پیش از دیگر ایمیل هایش بخواند. البته این کار را فقط هنگامی انجام دهید که واقعا نامهتان فوری است. در غیر این صورت حکم چوپان دروغگو را پیدا خواهید کرد و ممکن است بعدها با مشکل رو به رو شوید.

میخواهید مرخصی طولانی بروید؟

اگر تصمیم دارید برای مدت زیادی به مرخصی بروید، بهتر است سیستم پاسخدهی خودکار را فعال کنید تا همه افرادی که برایتان ایمیل میفرستند و منتظر پاسخ هستند را از غیبت تان مطلع کند. این روش بسیار مودبانه است و فقط یک بار برای ایمیلهای مشخص شده ارسال میشود. این کار از دریافت ایمیلهایی که حاوی متن «منتظر پاسخ شما هستم» جلوگیری میکند.

هشدار:هرگز از این سیستم برای ایمیل شخصی خود استفاده نکنید زیرا چندان جالب نیست دیگران بدانند شما سفر رفته اید و خانه بدون سکنه است!

از smileyها (شکلک) استفاده کنید
اگر احساس میکنید ممکن است مخاطب، احساس واقعی و لحن صحبتتان را درست درک نکند، میتوانید از شکلهای smiley که بیانگر احساسات مختلف هستند استفاده کنید. البته این صورتکهای خندان و گاه گریان را فقط در ایمیلهای شخصی ودوستانه میتوان به کار برد و برای نامههای اداری و حرفهای مناسب نیستند. در مورد دوستانی که هنوز شناخت چندانی از آنها ندارید نیز بهتر است از این شکلها استفاده نکنید.

 

پیش از ارسال نامه، آن را بخوانید و رفع اشکال کنید
اشتباه تایپی با نگارش ضعیف فرق دارد. نگارش ضعیف را میتوان با تمرین بهتر کرد. اما اشکالات تایپی همانطور به قوه خود باقی میمانند، تا زمانی که وقت بگذارید و اشکالگیری کنید. دوباره خوانی متن تایپ شده و تصحیح اشتباهات آن، به خصوص در مورد نامههای تقاضای کار اهمیت بسیاری دارد. توجه داشته باشید که اندازه ایمیل شما رابطه مستقیم با اشکالات تایپی دارد. هرچه بلندتر باشد اشکالاتش نیز بیشتر خواهد بود. پس حتما پیش از اراسال نامه، آن را بخوانید و اشکالگیری کنید!


     •    قابلیت‌های خود را بشناسید
گاهی پیش می‌آید که کاربر بنا به دلایلی به کامپیوتر یا لپ‌تاپ دسترسی ندارد. در این صورت برای چک کردن ایمیل‌هایش می‌تواند از گوشی تلفن همراه استفاده کند. ارسال و دریافت ایمیل از طریق موبایل بیشتر مناسب افرادی است که تبحر کامل در استفاده از صفحه‌کلید کوچک گوشی‌های موبایل دارند. شاید خواندن نامه‌های الکترونیک از طریق موبایل راحت به نظر برسد، اما نوشتن و ارسال آنها چندان آسان نیست.


     •    از نرم‌افزار تبدیل صدا به متن استفاده کنید
گوشی‌های هوشمند، نرم‌افزارهایی با قابلیت تبدیل صدا به متن دارند. این فناوری بیشتر مناسب کاربرانی است که تایپ کلمات با موبایل برایشان راحت نیست. برای استفاده از این نرم‌افزار فقط کافی است کاربر جمله‌های موردنظرش را با صدای بلند بخواند تا برایش نوشته شوند. البته برای نصب آن حتما باید گوشی شما قابلیت تبدیل صدا به متن را داشته باشد و معمولا فقط برای انگلیسی زبان ها قابل استفاده است.


     •    در مورد مِیل سرورها بیشتر بدانید
اگر قصد دارید هم‌زمان از طریق کامپیوتر و موبایل به حساب کاربری ایمیلتان وارد شوید، حتما تحقیق کنید که مِیل سرور شما چگونه از این استفاده هم‌زمان پشتیبانی می‌کند.  برخی از سرورها و نرم‌افزارها، ایمیل را روی وسیله‌ای که کاربر از آن استفاده می‌کند، دانلود و سپس از سرور پاک می‌کنند. در مورد مسایل کاری این مساله می‌تواند کاربر را با  مشکل‌ روبه‌رو کند. یعنی اگر از طریق موبایل، ایمیل را بخوانید و سپس آن را از گوشی حذف کنید تا در اولین فرصت از طریق کامپیوتر به آن جواب بدهید، باید بدانید که ممکن است دیگر نامه‌ای در باکس شما وجود نداشته باشد!  


    •    حساب کاربری اختصاصی برای موبایل بسازید
اگر قرار است مدتی دور از کامپیوتر و لپ‌تاپ باشید، می‌توانید نامه‌هایتان را روی گوشی هوشمند خود بخوانید و پاسخ دهید؛ اما با محدودیت‌های بسیار. بهترین راه برای دسترسی به ایمیل از طریق موبایل این است که حساب کاربری جداگانه‌ای برای آن بسازید. حال ایمیل اصلی را به این ایمیل ری دایرکت کنید. البته تمامی فیلتر ها را هم روشن کنید که ایمیل های حاوی فایل ضمیمه برای ایمیل  موبایل ارسال نشوند. البته بهتر است با استفاده از فیلتر ها جلوی ارسال ایمیل های گروهی را هم به ایمیل موبایل بگیرید.


    •    هرگز ایمیل‌های ضمیمه‌دار به موبایل نفرستید
اگر می‌دانید که دوست یا همکارتان قرار است برای مدت مشخصی ایمیل‌هایش را از طریق گوشی تلفن همراه چک کند، سعی کنید تا حد امکان فایلی را ضمیمه ایمیل نکنید. در عوض می‌توانید آدرس اینترنتی فایل مورد نظر را برایش ارسال کنید. با این کار می‌تواند هنگامی که به لپ‌تاپ یا کامپیوتر دسترسی پیدا کرد آنها را دانلود کند.


    •    به هزینه‌های اتصال به اینترنت با موبایل توجه کنید
از آن جا که اینترنت گوشی‌های تلفن همراه، معمولا هزینه بالایی دارد، ارسال و دریافت ضمیمه‌های ایمیل برای کاربر از لحاظ اقتصادی چندان به‌صرفه نیست. برخی از سرویس‌های ایمیل موبایل‌ها به کاربر این امکان را می‌دهند که بدانند آیا ایمیل فایل پیوست هم دارد یا خیر. اما بقیه آنها به طور خودکار فایل پیوست را دانلود می‌کنند. پس بهتر است برای کاهش هزینه‌های خود، همکار و دوستانتان فایل‌های مورد نظر را هنگامی به ایمیل ضمیمه کنید که از کامپیوتر یا لپ‌تاپ استفاده می‌کنید، نه موبایل.


    •    به سرعت پاسخ دهید (۱)
هرگز بیشتر از دو روز ایمیلی را بی‌پاسخ نگذارید. ایمیل‌های دریافتی را بی‌درنگ بخوانید و پاسخ دهید. اگر بعد از خواندن، فرصت کافی برای پاسخ‌گویی ندارید آن را به فولدر «ایمیل‌هایی که باید پاسخ داده شوند» منتقل کنید. در این صورت خاطرتان می‌ماند که آن نامه نیاز به پاسخ دارد.


    •     به سرعت پاسخ دهید (۲)
زمان مناسب برای پاسخ‌گویی به ایمیل، ۲۴ ساعت است. البته این زمان برای ایمیل‌های کاری و حرفه‌ای فرق دارد. برخی از فرستنده‌ها زمان مورد نظر را در ایمیلشان می‌نویسند پس بهتر است آن را لحاظ کنید و بر اساس همان زمان پاسخ خود را بفرستید.


    •     به سرعت پاسخ دهید (۳)

اگر ایمیلی به دست تان رسید که بسیار طولانی بود و شما زمان کافی برای پاسخ دادن به همه قسمت‌های آن را نداشتید، بهتر است در جواب، ایمیلی مبنی بر دریافت نامه‌اش بفرستید. در آن نامه ذکر کنید که حتما در اولین فرصت به همه جزئیات نامه پاسخ کامل خواهید داد.


    •    ایمیل را به چند بخش تقسیم کنید
اگر ایمیل مفصلی دریافت کردید که باید همه مواردش را با صرف زمان مناسب و فکر کردن پاسخ بدهید، بهتر است در چند نامه‌ جداگانه این کار را بکنید. برای شفاف بودن پاسخ، قسمتی را که می‌‎خواهید پاسخ دهید، کپی کنید و در ادامه آن جوابتان را بنویسید. حتما در نامه خود به چند بخشی بودن پاسخ‌هایتان اشاره کنید تا گیرنده تصور نکند که باقی نامه را ندیده‌اید یا برایش پاسخی ندارید.


    •    منظم باشید
سعی کنید برای کنترل ایمیل‌هایتان زمان‌بندی مشخصی داشته باشید، مثلا هر ۵ دقیقه یک بار یا هر ۵ روز یک بار! با این کار به دوستان و همکارانتان اجازه می‌دهید تا زمان پاسخگویی شما را بدانند.


    •    ایمیل‌ها ر ابر اساس فوریت شان طبقه‌بندی کنید
برخی از سرویس‌ها همچون Hotmail یا Gmail به کاربرانشان اجازه می‌دهند تا نامه‌ها را بر اساس اولویت‌های شخصی دسته‌بندی و مرتب کنند. به طور مثال می‌توان از فولدرهای فوری، حتما باید پاسخ داده شود، شخصی، اطلاعات و ... استفاده کرد. برای این کار باید نامه‌های مختلف را از inbox به فولدرهای مربوطه منتقل کرد. البته کاربر می‌تواند با فیلتر کردن آدرس‌های ایمیل از مزیت‌های این دسته‌بندی به صورت خودکار هم بهره‌مند شود.


    •    ایمیل‌ها را گزینش کنید
لازم نیست همه ایمیل ها را پاسخ دهید. به طور مثال ایمیل‌های گروهی یا آنهایی که موضوعشان «جهت اطلاع شماست» (FYI) را فقط باید خواند و بایگانی کرد. هرگز ایمیل کاری که آدرس ناشناسی دارد و فرستنده‌اش را نمی‌شناسید را به ایمیل شخصی خود فوروارد نکنید. این کار ممکن است امنیت حسابتان را به خطر بیندازد.


    •    تند و سریع باشید
ایمیل‌های کاری شما باید به دو حالت سوالی یا خبری باشند؛ اگر به دنبال اطلاعات در مورد موضوعی هستید، سوالی و اگر به مخاطب اطلاعات می‌دهید، خبری. ایمیل‌های کاری اصولا بهترین روش برای ارسال و دریافت اطلاعات به شمار می‌روند.


    •    خود را محدود کنید
بی جهت در سایت‌های مختلف  با موضوعات متفاوت مشترک نشوید و inbox خود را با ایمیل‌های نخوانده پر نکنید. وقتی زمان کافی برای مطالعه ندارید و اطلاعات یک سایت برای تان ضروری اند، از راه‌های دیگر به مطالب آن سایت دسترسی پیدا کنید. یکی از راه‌های خوب و بدون دردسر، استفاده از  RSS است. از یک ایمیل دیگر هم فقط برای این کار می توانید استفاده کنید.


     •    دست از ارسال و دریافت‌های مکرر بردارید
گاهی بهترین راه برا ی ارتباط، چت کردن است. گفت‌و‌گوهای کوتاه و سریع بسیار کاربردی‌تر از ارسال و دریافت ده‌ها ایمیل برای به نتیجه رساندن گفت‌وگو است. با محدود کردن ارسال و دریافت ایمیل‌های کوتاه و استفاده از چت باکس‌ها، در واقع کنترل بیشتر بر inbox خود خواهید داشت و ظرفیت آن را بیهوده اشغال نکرده‌اید.


    •    از کارشناسان فنی  کمک بگیرید
نویسنده‌های بسیاری هستند که در مورد اصول و روش‌های عملکرد بهتر در دنیای مجازی مطالب و مقاله‌های مفیدی نوشته‌اند. خیلی خوب است که کاربر پیش از هر گونه اقدامی این اصول را بداند و به آنها عمل کند.


‏    •     GTD - همه چیز را خوب انجام دهید
بهتر است ایمیل‌های خوانده نشده را از inbox به فولدر دیگر منتقل نکنید. نخست آنها را بخوانید، پاسخ بدهید و سپس بایگانیشان کنید. این کار نظم بهتری به حساب کاربری‌تان می‌دهد. همیشه در اینباکس فقط ایمیل های خوانده نشده یا بدون پاسخ باقی خواهند ماند.


     •    در مورد موضوع ایمیل نهایت دقت را به خرج دهید
هنگامی که مخاطب ایمیلی دریافت می‌کند، نخست به موضوع (Subject) آن نگاه می‌کند. موضوع، از مهم ترین موارد برای دسته‌بندی و اهمیت دادن به ایمیل محسوب می‌شود. این که نامه‌ را فقط با موضوع 'Re:' که اصولا در جواب نامه‌های دریافتی نوشته می‌شود، ارسال کنیم چندان جالب و مناسب نیست. به این فکر کنید که اگر بعد از ماه‌ها به دنبال ایمیلی می‌گشتید، بتوانید به آسانی بر اساس موضوعش آن را جست‌وجو کنید.


     •     از ایمیل‌های رایگان استفاده کنید
اگر مایلید در سایت‌های رایگان سرگرمی یا هر چیز دیگری ثبت‌نام کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از حساب کابری جداگانه‌ای برای این منظور استفاده کنید. بهتر است هرگز از ایمیل کاری برای مشترک شدن در این گونه سایت‌ها که هر روز تعداد بسیاری ایمیل با محتویات مختلف می‌فرستند، استفاده نکنید. این کار موجب به هم خوردن نظم حساب و پایین آمدن کارایی شما می‌شود.


    •     اسپم‌ها را در لیست سیاه بگذارید
به جای پاک و حذف کردن اسپم‌ها، بهتر است آنها را در فهرست فرستنده‌های مشکوک ذخیره کنید. با این کار در عرض چند ماه می‌توانید تعداد آنها را به حداقل برسانید. اصولا بیشتر اسپم‌ها از آدرس ایمیل‌های مشخصی فرستاده می‌شوند. پس با لیست کردن آنها در عرض چند ماه می‌توانید به‌راحتی آنها را شناخته از شر همه‌شان خلاص شوید.


    •     سیستم فیلترینگ اسپم‌ها را فعال کنید
بیشتر حساب‌های کاربری سیستم فیلترینگ اسپم دارند. با این که این سیستم، ۱۰۰ درصد دقیق و درست عمل نمی‌کند، اما گزینه خوبی به شمار می‌رود و بهتر است همیشه فعال باشد. برای اطمینان از این که ایمیلی به اشتباه اسپم نشده، بهتر است کاربر هر چند وقت یکبار خودش هم فولدر اسپم‌ها را کنترل کند.


     •    ایمیل جدید بسازید
اگر تعداد اسپم‌ها زیاد است برای فرار از دستشان، حساب کاربری جدیدی برای خود بسازید. برای این کار همه اطلاعات مخاطبین و آدرس ایمیل دوستان، همکاران و آشنایانتان را ذخیره کنید و از آن بک‌آپ بگیرید. سپس حسابتان را پاک کنید و حساب کاربری جدیدی بسازید. فراموش نکنید که آدرس جدید را به همه دوستانتان و وب‌سایت‌های که عضو آنها هستید، اطلاع دهید.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها:
درباره وب

درباره وب


    به وبلاگ من خوش آمدید. در این وبلاگ با واقیعت دین اسلام اشنا میشوید.نظر یادتون نره.
    پيوندهای روزانه

    پيوندهای روزانه

    برچسب‌ها

    برچسب‌ها

    امکانات وب

    امکانات وب

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 34
    بازدید دیروز : 1
    بازدید هفته : 34
    بازدید ماه : 4428
    بازدید کل : 152307
    تعداد مطالب : 1899
    تعداد نظرات : 72
    تعداد آنلاین : 1


    <-PollName->

    <-PollItems->



      کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به خبری-آموزشی بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
      قالب طراحی شده توسط: یاس98 و سئو و ترجمه شده توسط: یاس98

      97 روش برای نگارش بهتر ایمیل

       هرگز از ایمیل کاری، استفاده شخصی نکنید

      اگر می‌خواهید از محل کار ایمیل شخصی بفرستید، بهتر است از حساب‌های کاربری شخصی خود در یاهو، جیمیل یا هاتمیل استفاده کنید، البته اگر قوانین شرکت تان این اجازه را به شما می‌دهد. در این صورت، کارفرما به محتویات ایمیل و پیغام‌های خصوصی شما دسترسی ندارد و آنها محرمانه باقی می‌مانند.

      در صورت نیاز از BCC استفاده کنید.
      اگر در نظر دارید ایمیلی را برای افراد مختلف بفرستید که یکدیگر را نمی‌شناسند، بهتر است از BCC استفاده کنید. BCC مخفف واژه انگلیسی Blind Carbon Copy به معنای رونوشت مخفیانه است. با این کار دست اسپمرهای فرصت‌طلب را از آدرس ایمیل دوستان‌تان کوتاه می‌کنید. همچنین باعث می شوید که افرادی که یکدیگر را نمی شناسند و یا قرار نیست با هم در ارتباط باشند، ایمیل همدیگر را نداشته باشند.

       

      نامه های زنجیره ای را فوروارد نکنید:
      لطفا خرافه پرستی را کنار بگذارید و ایمیل های زنجیره ای را که به طور مثال در آنها نوشته شده است اگر این نامه را برای ۱۰ نفر ارسال کنید حتما تا آخر امروز خبری خوش خواهید شنید، یا آرزویتان برآورده خواهد شد را برای دیگران فوروارد نکنید. کاملا واضح است که این ایمیل‌ها ارزش فکر کردن هم ندارند چه برسد به ارسال. پس امنیت خود را به خطر نیندازید. و ایمیل های خود و دوستان تان را به این لیست خوشمزه مورد نظر اسپمرها اضافه نکنید.
      حرفه‌ای باشید (1)

      هنگام نگارش نامه بهتر است قبل از هر چیز به نوع رابطه خود و گیرنده ایمیل و اینکه چقدر با هم دوست و صمیمی هستید، توجه داشته باشید. این کار به شما در انتخاب موضوع و عنوان مناسب کمک شایانی می‌کند.

      حرفه‌ای باشید (2)

      نام کاربری ایمیل ها در مسایل کاری اهمیت به سزایی دارند. بهتر است نام مناسبی برای ایمیل کاری خود انتخاب کنید. به طور مثال از انتخاب اسم یا واژه‌های کودکانه، کارتونی یا غیر رسمی اجتناب کنید.

      حواستان جمع باشد

      ایمیل، یک حرف شفاهی ساده و یا نامه کاغذی نیست. ممکن است به راحتی به گیرنده‌های مختلف ارسال شود. شاید تا مدت‌های طولانی در inbox گیرنده باقی بماند و به عنوان نقل قول برای فرستند دوباره ارسال شود. پس حتما قبل از ارسال هر نامه ای خوب فکر کنید تا بعدها از ارسالش پشیمان نشوید. ممکن است متن ایمیل تان در آینده علیه خودتان استفاده شود.

      امضای انتهای نامه کوتاه باشد

      امضای انتهای نامه ها و ایمیل های رسمی و اداری اصولا به صورت چند خطی نوشته میشوند. این خطوط شامل اسم، سِمت، شماره تلفن و ... هستند. این فرمت کلی آنها است. اما ایمیل های شخصی فرق دارند. نحوه صحیح امضا در انتهای این گونه نامه ها این است که تا حد امکان کوتاه باشد. زیرا چندان جالب نیست که بر فرض مثال نامه دو خطی را با امضای ۵ خطی تمام کنیم!

      نقل قول از فرستنده

      حتما متوجه شده اید که هنگام پاسخگویی یا به اصطلاح reply کردن نامه، متن فرستنده نیز در پایین آن آورده میشود. اصول نتیکت میگوید فقط قسمت هایی را که قرار است به آنها پاسخ دهید را از ایمیل اصلی Cut و همراه با علامت '>' در نامه خود paste و بقیه متن را پاک کنید.

      شفاف سازی کنید

      بیشتر اوقات نامه های الکترونیک بیانگر احساس واقعی نویسنده (مخصوصا در مورد شوخی و مزاح) نیستند. شاید شما جمله‌ای را به شوخی برای دوست تان می نویسید، اما او تصور میکند عصبانی یا ناراحت هستید. پس با دقت بیشتری واژه هایتان را انتخاب کنید.

      هنگام عصبانیت ایمیل نزنید

      اگر شخصی برای شما ایمیلی فرستاد که موجب ناراحتی تان شد، مطمئن شوید که منظور او را اشتباه متوجه نشده اید. همانطور که پیشتر هم گفتیم لحن و احساسات در ایمیل مشخص نیستند. در نتیجه احتمال سوءبرداشت زیاد است. پس به جای عصبانی شدن و ابراز ناراحتی، بهتر است آن قسمت از ایمیل را که شک دارید کپی کنید و از فرستنده بخواهید برایتان بیشتر توضیح بدهد. می توانید در ابتدا برایش بنویسید که برداشت شما چه بوده و اگر اشتباه است برایتان شفاف سازی کند.

      برای دوستان تان اسپمر نشوید

      گاهی پیش می آید که مِیل سرور درست کار نمیکند و به اشتباه یک ایمیل را مثلا 10 بار برای گیرنده می فرستد. این تقصیر شما نیست و گاهی این اتفاق ها می افتند. اما مودبانه تر این است که از دوست، همکلاس، همکار یا فامیلتان صمیمانه برای این اتفاق عذرخواهی کنید.

       

      انواع مختلف سیستم‌های ایمیل را بشناسید

      هر کاربری باید حداقل مطالعه‌ای سطحی در مورد نحوه عملکرد سرویس های مختلف ایمیل همچون یاهو، جیمیل و هاتمیل داشته باشد. البته شاید این کار کمی مشکل به نظر برسد، اما امکان بروز مشکلات احتمالی را به طور چشمگیری کاهش میدهد. به طور مثال شما کاربر هاتمیل هستید و میخواهید فهرستی از لینکهای مختلف را برای دوستتان بفرستید، اگر ندانید که Hotmail در این زمینه - یعنی کپی URL - عملکرد ضعیفی دارد، حتما با مشکل روبهرو خواهید شد.

      به ایمیل های گروهی، درست پاسخ دهید

      اگر فردی ایمیل گروهی برای شما فرستاد که به پاسخ نیاز داشت، فقط برای فرستنده نامه جواب خود را ارسال کنید. نیازی نیست آن را برای همه افراد گروه فوروارد (Forward) کنید.

      به همه ایمیل های گروهی پاسخ ندهید

      شرکت نکردن در بحث های گروهی و دور ماندن از خطرات احتمالی، یکی از راههای حفظ امنیت است. البته بهتر است ایمیل دریافتی را به دقت مطالعه کنید و مطمئن شوید که به طور مستقیم مورد خطاب قرار نگرفته اید و نیازی به پاسخ گویی نیست!

      به قوانین و ضوابط احترام بگذارید

      هر کشوری و سایتی قوانین خاصی برای ارسال نامه های الکترونیک به خصوص در حجم بالا دارد. اگر کاربری به منظور ترویج و تبلیغ کار و تجارت خود اقدام به ارسال ایمیل به تعداد زیاد میکند، نه تنها باید قوانین کشور خود، بلکه هر جایی که مقصد نامه است را رعایت کند و به آنها احترام بگذارد. این کار شاید به نظر کمی مشکل باشد اما اهمیت بسیاری دارد و باید به آن توجه داشت.

      عنوان ایمیل باید معنی دار باشد

      بعضی از ایمیل ها عنوان و موضوع فریبنده ای دارند. پس حتما در نظر داشته باشید که موضوعی که برای ایمیل انتخاب میکنید نمایانگر محتویات آن باشد. این کار در واقع کلید راهنمایی برای مخاطب است که بداند نامه در مورد چیست و بتواند آن را از اسپمها یا بدافزارها تشخیص دهد.

      خلاصه بنویسید

      تا حد امکان از ارسال ایمیل های بلند اجتناب کنید. هنگامی که نامه کوتاه و خلاصه است، مخاطب از خواندن آن خسته نمیشود و راحت تر پاسخ تان را میدهد. اما گاهی پیش میآید که موضوع نامه طوری است که نمیتوان کوتاهش کرد، در این صورت بهتر است آن را به بخشهای مختلف تقسیم کنید و برای هر کدام تیتر یا شماره جداگانه بنویسید.

      ذکر فشرده ای از مطلب

      در مورد ایمیلهای طولانی بهتر است چکیدهای از کل مطلب در ابتدای نامه بیاید.

      Template بسازید

      مواقعی که باید به سوالهای مشابه پاسخی تکراری بدهید، بهتر است الگویی (Template) برای آن تهیه کنید که هر بار مجبور به تایپ نباشید.

      در صورت نیاز از گزینه « Reply to All » استفاده کنید

      اصولا همه معتقدیم که نیازی نیست ایمیلهایمان را برای همه آدرسهای موجود در لیست مخاطبین ارسال کنیم. این نوع تفکر کاملا صحیح است. اما گاهی لازم است بیشتر مخاطبین از پیغام شما آگاه شوند که در این صورت بهترین راه، استفاده از گزینه «ارسال برای همه» است زیرا علاوه بر صرفهجویی در وقت، احتمال از قلم افتادن آدرسهای مورد نظر نیز کم خواهد شد.

      شماره تلفن افراد را به خاطر بسپارید

      برخی از مردم عادت کردهاند برای بیشتر ارتباطاتشان از ایمیل استفاده کنند. درست است که ایمیل روش ارتباطی بسیار ساده، سریع و مطمئنی به شمار میرود اما گاهی بد نیست با فرد مورد نظر تماس تلفنی برقرار کنید. تماس تلفنی یا نوشتن دستی نامه، به نوعی ارتباط دو طرف را عمیقتر میکند.

      فوری بودن ایمیل را در قسمت عنوان مشخص کنید

      اگر نامه شما بسیارمهم است و باید هرچه سریعتر پاسخ آن را بدانید، بهتر است در قسمت موضوع ایمیل از واژه «فوری» استفاده کنید. این کار موجب میشود که گیرنده، ایمیل شما را پیش از دیگر ایمیل هایش بخواند. البته این کار را فقط هنگامی انجام دهید که واقعا نامهتان فوری است. در غیر این صورت حکم چوپان دروغگو را پیدا خواهید کرد و ممکن است بعدها با مشکل رو به رو شوید.

      میخواهید مرخصی طولانی بروید؟

      اگر تصمیم دارید برای مدت زیادی به مرخصی بروید، بهتر است سیستم پاسخدهی خودکار را فعال کنید تا همه افرادی که برایتان ایمیل میفرستند و منتظر پاسخ هستند را از غیبت تان مطلع کند. این روش بسیار مودبانه است و فقط یک بار برای ایمیلهای مشخص شده ارسال میشود. این کار از دریافت ایمیلهایی که حاوی متن «منتظر پاسخ شما هستم» جلوگیری میکند.

      هشدار:هرگز از این سیستم برای ایمیل شخصی خود استفاده نکنید زیرا چندان جالب نیست دیگران بدانند شما سفر رفته اید و خانه بدون سکنه است!

      از smileyها (شکلک) استفاده کنید
      اگر احساس میکنید ممکن است مخاطب، احساس واقعی و لحن صحبتتان را درست درک نکند، میتوانید از شکلهای smiley که بیانگر احساسات مختلف هستند استفاده کنید. البته این صورتکهای خندان و گاه گریان را فقط در ایمیلهای شخصی ودوستانه میتوان به کار برد و برای نامههای اداری و حرفهای مناسب نیستند. در مورد دوستانی که هنوز شناخت چندانی از آنها ندارید نیز بهتر است از این شکلها استفاده نکنید.

       

      پیش از ارسال نامه، آن را بخوانید و رفع اشکال کنید
      اشتباه تایپی با نگارش ضعیف فرق دارد. نگارش ضعیف را میتوان با تمرین بهتر کرد. اما اشکالات تایپی همانطور به قوه خود باقی میمانند، تا زمانی که وقت بگذارید و اشکالگیری کنید. دوباره خوانی متن تایپ شده و تصحیح اشتباهات آن، به خصوص در مورد نامههای تقاضای کار اهمیت بسیاری دارد. توجه داشته باشید که اندازه ایمیل شما رابطه مستقیم با اشکالات تایپی دارد. هرچه بلندتر باشد اشکالاتش نیز بیشتر خواهد بود. پس حتما پیش از اراسال نامه، آن را بخوانید و اشکالگیری کنید!


           •    قابلیت‌های خود را بشناسید
      گاهی پیش می‌آید که کاربر بنا به دلایلی به کامپیوتر یا لپ‌تاپ دسترسی ندارد. در این صورت برای چک کردن ایمیل‌هایش می‌تواند از گوشی تلفن همراه استفاده کند. ارسال و دریافت ایمیل از طریق موبایل بیشتر مناسب افرادی است که تبحر کامل در استفاده از صفحه‌کلید کوچک گوشی‌های موبایل دارند. شاید خواندن نامه‌های الکترونیک از طریق موبایل راحت به نظر برسد، اما نوشتن و ارسال آنها چندان آسان نیست.


           •    از نرم‌افزار تبدیل صدا به متن استفاده کنید
      گوشی‌های هوشمند، نرم‌افزارهایی با قابلیت تبدیل صدا به متن دارند. این فناوری بیشتر مناسب کاربرانی است که تایپ کلمات با موبایل برایشان راحت نیست. برای استفاده از این نرم‌افزار فقط کافی است کاربر جمله‌های موردنظرش را با صدای بلند بخواند تا برایش نوشته شوند. البته برای نصب آن حتما باید گوشی شما قابلیت تبدیل صدا به متن را داشته باشد و معمولا فقط برای انگلیسی زبان ها قابل استفاده است.


           •    در مورد مِیل سرورها بیشتر بدانید
      اگر قصد دارید هم‌زمان از طریق کامپیوتر و موبایل به حساب کاربری ایمیلتان وارد شوید، حتما تحقیق کنید که مِیل سرور شما چگونه از این استفاده هم‌زمان پشتیبانی می‌کند.  برخی از سرورها و نرم‌افزارها، ایمیل را روی وسیله‌ای که کاربر از آن استفاده می‌کند، دانلود و سپس از سرور پاک می‌کنند. در مورد مسایل کاری این مساله می‌تواند کاربر را با  مشکل‌ روبه‌رو کند. یعنی اگر از طریق موبایل، ایمیل را بخوانید و سپس آن را از گوشی حذف کنید تا در اولین فرصت از طریق کامپیوتر به آن جواب بدهید، باید بدانید که ممکن است دیگر نامه‌ای در باکس شما وجود نداشته باشد!  


          •    حساب کاربری اختصاصی برای موبایل بسازید
      اگر قرار است مدتی دور از کامپیوتر و لپ‌تاپ باشید، می‌توانید نامه‌هایتان را روی گوشی هوشمند خود بخوانید و پاسخ دهید؛ اما با محدودیت‌های بسیار. بهترین راه برای دسترسی به ایمیل از طریق موبایل این است که حساب کاربری جداگانه‌ای برای آن بسازید. حال ایمیل اصلی را به این ایمیل ری دایرکت کنید. البته تمامی فیلتر ها را هم روشن کنید که ایمیل های حاوی فایل ضمیمه برای ایمیل  موبایل ارسال نشوند. البته بهتر است با استفاده از فیلتر ها جلوی ارسال ایمیل های گروهی را هم به ایمیل موبایل بگیرید.


          •    هرگز ایمیل‌های ضمیمه‌دار به موبایل نفرستید
      اگر می‌دانید که دوست یا همکارتان قرار است برای مدت مشخصی ایمیل‌هایش را از طریق گوشی تلفن همراه چک کند، سعی کنید تا حد امکان فایلی را ضمیمه ایمیل نکنید. در عوض می‌توانید آدرس اینترنتی فایل مورد نظر را برایش ارسال کنید. با این کار می‌تواند هنگامی که به لپ‌تاپ یا کامپیوتر دسترسی پیدا کرد آنها را دانلود کند.


          •    به هزینه‌های اتصال به اینترنت با موبایل توجه کنید
      از آن جا که اینترنت گوشی‌های تلفن همراه، معمولا هزینه بالایی دارد، ارسال و دریافت ضمیمه‌های ایمیل برای کاربر از لحاظ اقتصادی چندان به‌صرفه نیست. برخی از سرویس‌های ایمیل موبایل‌ها به کاربر این امکان را می‌دهند که بدانند آیا ایمیل فایل پیوست هم دارد یا خیر. اما بقیه آنها به طور خودکار فایل پیوست را دانلود می‌کنند. پس بهتر است برای کاهش هزینه‌های خود، همکار و دوستانتان فایل‌های مورد نظر را هنگامی به ایمیل ضمیمه کنید که از کامپیوتر یا لپ‌تاپ استفاده می‌کنید، نه موبایل.


          •    به سرعت پاسخ دهید (۱)
      هرگز بیشتر از دو روز ایمیلی را بی‌پاسخ نگذارید. ایمیل‌های دریافتی را بی‌درنگ بخوانید و پاسخ دهید. اگر بعد از خواندن، فرصت کافی برای پاسخ‌گویی ندارید آن را به فولدر «ایمیل‌هایی که باید پاسخ داده شوند» منتقل کنید. در این صورت خاطرتان می‌ماند که آن نامه نیاز به پاسخ دارد.


          •     به سرعت پاسخ دهید (۲)
      زمان مناسب برای پاسخ‌گویی به ایمیل، ۲۴ ساعت است. البته این زمان برای ایمیل‌های کاری و حرفه‌ای فرق دارد. برخی از فرستنده‌ها زمان مورد نظر را در ایمیلشان می‌نویسند پس بهتر است آن را لحاظ کنید و بر اساس همان زمان پاسخ خود را بفرستید.


          •     به سرعت پاسخ دهید (۳)

      اگر ایمیلی به دست تان رسید که بسیار طولانی بود و شما زمان کافی برای پاسخ دادن به همه قسمت‌های آن را نداشتید، بهتر است در جواب، ایمیلی مبنی بر دریافت نامه‌اش بفرستید. در آن نامه ذکر کنید که حتما در اولین فرصت به همه جزئیات نامه پاسخ کامل خواهید داد.


          •    ایمیل را به چند بخش تقسیم کنید
      اگر ایمیل مفصلی دریافت کردید که باید همه مواردش را با صرف زمان مناسب و فکر کردن پاسخ بدهید، بهتر است در چند نامه‌ جداگانه این کار را بکنید. برای شفاف بودن پاسخ، قسمتی را که می‌‎خواهید پاسخ دهید، کپی کنید و در ادامه آن جوابتان را بنویسید. حتما در نامه خود به چند بخشی بودن پاسخ‌هایتان اشاره کنید تا گیرنده تصور نکند که باقی نامه را ندیده‌اید یا برایش پاسخی ندارید.


          •    منظم باشید
      سعی کنید برای کنترل ایمیل‌هایتان زمان‌بندی مشخصی داشته باشید، مثلا هر ۵ دقیقه یک بار یا هر ۵ روز یک بار! با این کار به دوستان و همکارانتان اجازه می‌دهید تا زمان پاسخگویی شما را بدانند.


          •    ایمیل‌ها ر ابر اساس فوریت شان طبقه‌بندی کنید
      برخی از سرویس‌ها همچون Hotmail یا Gmail به کاربرانشان اجازه می‌دهند تا نامه‌ها را بر اساس اولویت‌های شخصی دسته‌بندی و مرتب کنند. به طور مثال می‌توان از فولدرهای فوری، حتما باید پاسخ داده شود، شخصی، اطلاعات و ... استفاده کرد. برای این کار باید نامه‌های مختلف را از inbox به فولدرهای مربوطه منتقل کرد. البته کاربر می‌تواند با فیلتر کردن آدرس‌های ایمیل از مزیت‌های این دسته‌بندی به صورت خودکار هم بهره‌مند شود.


          •    ایمیل‌ها را گزینش کنید
      لازم نیست همه ایمیل ها را پاسخ دهید. به طور مثال ایمیل‌های گروهی یا آنهایی که موضوعشان «جهت اطلاع شماست» (FYI) را فقط باید خواند و بایگانی کرد. هرگز ایمیل کاری که آدرس ناشناسی دارد و فرستنده‌اش را نمی‌شناسید را به ایمیل شخصی خود فوروارد نکنید. این کار ممکن است امنیت حسابتان را به خطر بیندازد.


          •    تند و سریع باشید
      ایمیل‌های کاری شما باید به دو حالت سوالی یا خبری باشند؛ اگر به دنبال اطلاعات در مورد موضوعی هستید، سوالی و اگر به مخاطب اطلاعات می‌دهید، خبری. ایمیل‌های کاری اصولا بهترین روش برای ارسال و دریافت اطلاعات به شمار می‌روند.


          •    خود را محدود کنید
      بی جهت در سایت‌های مختلف  با موضوعات متفاوت مشترک نشوید و inbox خود را با ایمیل‌های نخوانده پر نکنید. وقتی زمان کافی برای مطالعه ندارید و اطلاعات یک سایت برای تان ضروری اند، از راه‌های دیگر به مطالب آن سایت دسترسی پیدا کنید. یکی از راه‌های خوب و بدون دردسر، استفاده از  RSS است. از یک ایمیل دیگر هم فقط برای این کار می توانید استفاده کنید.


           •    دست از ارسال و دریافت‌های مکرر بردارید
      گاهی بهترین راه برا ی ارتباط، چت کردن است. گفت‌و‌گوهای کوتاه و سریع بسیار کاربردی‌تر از ارسال و دریافت ده‌ها ایمیل برای به نتیجه رساندن گفت‌وگو است. با محدود کردن ارسال و دریافت ایمیل‌های کوتاه و استفاده از چت باکس‌ها، در واقع کنترل بیشتر بر inbox خود خواهید داشت و ظرفیت آن را بیهوده اشغال نکرده‌اید.


          •    از کارشناسان فنی  کمک بگیرید
      نویسنده‌های بسیاری هستند که در مورد اصول و روش‌های عملکرد بهتر در دنیای مجازی مطالب و مقاله‌های مفیدی نوشته‌اند. خیلی خوب است که کاربر پیش از هر گونه اقدامی این اصول را بداند و به آنها عمل کند.


      ‏    •     GTD - همه چیز را خوب انجام دهید
      بهتر است ایمیل‌های خوانده نشده را از inbox به فولدر دیگر منتقل نکنید. نخست آنها را بخوانید، پاسخ بدهید و سپس بایگانیشان کنید. این کار نظم بهتری به حساب کاربری‌تان می‌دهد. همیشه در اینباکس فقط ایمیل های خوانده نشده یا بدون پاسخ باقی خواهند ماند.


           •    در مورد موضوع ایمیل نهایت دقت را به خرج دهید
      هنگامی که مخاطب ایمیلی دریافت می‌کند، نخست به موضوع (Subject) آن نگاه می‌کند. موضوع، از مهم ترین موارد برای دسته‌بندی و اهمیت دادن به ایمیل محسوب می‌شود. این که نامه‌ را فقط با موضوع 'Re:' که اصولا در جواب نامه‌های دریافتی نوشته می‌شود، ارسال کنیم چندان جالب و مناسب نیست. به این فکر کنید که اگر بعد از ماه‌ها به دنبال ایمیلی می‌گشتید، بتوانید به آسانی بر اساس موضوعش آن را جست‌وجو کنید.


           •     از ایمیل‌های رایگان استفاده کنید
      اگر مایلید در سایت‌های رایگان سرگرمی یا هر چیز دیگری ثبت‌نام کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از حساب کابری جداگانه‌ای برای این منظور استفاده کنید. بهتر است هرگز از ایمیل کاری برای مشترک شدن در این گونه سایت‌ها که هر روز تعداد بسیاری ایمیل با محتویات مختلف می‌فرستند، استفاده نکنید. این کار موجب به هم خوردن نظم حساب و پایین آمدن کارایی شما می‌شود.


          •     اسپم‌ها را در لیست سیاه بگذارید
      به جای پاک و حذف کردن اسپم‌ها، بهتر است آنها را در فهرست فرستنده‌های مشکوک ذخیره کنید. با این کار در عرض چند ماه می‌توانید تعداد آنها را به حداقل برسانید. اصولا بیشتر اسپم‌ها از آدرس ایمیل‌های مشخصی فرستاده می‌شوند. پس با لیست کردن آنها در عرض چند ماه می‌توانید به‌راحتی آنها را شناخته از شر همه‌شان خلاص شوید.


          •     سیستم فیلترینگ اسپم‌ها را فعال کنید
      بیشتر حساب‌های کاربری سیستم فیلترینگ اسپم دارند. با این که این سیستم، ۱۰۰ درصد دقیق و درست عمل نمی‌کند، اما گزینه خوبی به شمار می‌رود و بهتر است همیشه فعال باشد. برای اطمینان از این که ایمیلی به اشتباه اسپم نشده، بهتر است کاربر هر چند وقت یکبار خودش هم فولدر اسپم‌ها را کنترل کند.


           •    ایمیل جدید بسازید
      اگر تعداد اسپم‌ها زیاد است برای فرار از دستشان، حساب کاربری جدیدی برای خود بسازید. برای این کار همه اطلاعات مخاطبین و آدرس ایمیل دوستان، همکاران و آشنایانتان را ذخیره کنید و از آن بک‌آپ بگیرید. سپس حسابتان را پاک کنید و حساب کاربری جدیدی بسازید. فراموش نکنید که آدرس جدید را به همه دوستانتان و وب‌سایت‌های که عضو آنها هستید، اطلاع دهید.

      نظرات شما عزیزان:

      نام :
      آدرس ایمیل:
      وب سایت/بلاگ :
      متن پیام:
      :) :( ;) :D
      ;)) :X :? :P
      :* =(( :O };-
      :B /:) =DD :S
      -) :-(( :-| :-))
      نظر خصوصی

       کد را وارد نمایید:

       

       

       

      عکس شما

      آپلود عکس دلخواه:







      برچسب‌ها:
      درباره وب

      درباره وب


        به وبلاگ من خوش آمدید. در این وبلاگ با واقیعت دین اسلام اشنا میشوید.نظر یادتون نره.
        پيوندهای روزانه

        پيوندهای روزانه

        برچسب‌ها

        برچسب‌ها

        امکانات وب

        امکانات وب

        آمار وب سایت:  

        بازدید امروز : 34
        بازدید دیروز : 1
        بازدید هفته : 34
        بازدید ماه : 4428
        بازدید کل : 152307
        تعداد مطالب : 1899
        تعداد نظرات : 72
        تعداد آنلاین : 1


        <-PollName->

        <-PollItems->



          کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به خبری-آموزشی بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
          قالب طراحی شده توسط: یاس98 و سئو و ترجمه شده توسط: یاس98