سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ

ناتی داگ: PS4 توانایی پشتیبانی از فناوری NURBS را در بعضی عناوین خاص دارد

<?php wp_title(); ?>
سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ

ناتی داگ: PS4 توانایی پشتیبانی از فناوری NURBS را در بعضی عناوین خاص دارد

<?php wp_title(); ?>
33042

ناتی داگ: PS4 توانایی پشتیبانی از فناوری NURBS را در بعضی عناوین خاص دارد

 

به تازگی در جریان آکادمی CG Master از طراح ارشد کاراکتر استدیوی Naughty Dog آقای Frank Tzeng مصاحبه ای انجام شده و از او در رابطه با جزئیات مدل Nathan Drake در Uncharted 4 و همچنین توانایی کنسول PlayStation 4 در اجرای تکنیک پیشرفته تر و در عین حال سنگین تر NURBS سوالاتی پرسیده شده که در ادامه می توانید خلاصه ای از آن را بخوانید

ابتداً آقای Tzeng در مورد میزان چندضلعی ها و جزئیات کاراکتر Nathan Drake اینگونه پاسخ می دهند:

"خب حقیقتا الان نمی تونم اعداد دقیقی بیان کنم اما در یک کلام نیتن بهترین چیزی است که می توان در سطح کنونی به آن دست پیدا کرد "

ایشان همچنین امکان استفاده از فناوری NURBS (منحنی باریک و غیر یکنواخت) به جای Polygonـها یا چندضلعی ها را در مدل سازی آبجکتها بر روی کنسول PlayStation 4 شدنی اما در حال حاضر محدود به ژانرهای خاص می دانند

"این بستگی به بازیی که شما در حال ساخت اونید داره؛ به عنوان مثال اگر شما عنوانی جهان باز خلق می کنید فکر نمی کنم اینکار شدنی باشه اما اگر دست روی ژانر Fighting (مبارزه ای) بزارید چون تمرکز فقط بر روی یک محیط بسته تر و دو کاراکتر اصلی هست پس مشکلی ندارید

برای عناوینی همچون Skyrim، MGS V و GTA V یا چیزی که ما در حال ساختش هستیم در حال حاضر نمی شه کاری کرد؛ اما امیدوارم در آینده ای نزدیک این اتفاق بیافته "

تصویر زیر به شما در درک عملکرد این تکنیک فوق العاده در مقایسه با چند ضلعی ها کمک می کند

| برای مشاهده در اندازه اصلی بر روی تصویر کلیک کنید |

همانطور که مشاهده می کنید کلمه ای جز "شگفت انگیز" نمی توان در توصیف نتیجه کار بیان کرد، هرچند شاید نباید  به زودی انتظار چنین چیزی در عناوین AAA را داشت چون نه فقط کنسولهای نسل هشتم بلکه PC های بسیار قدرتمند نیز در اجرا و پردازش مدلهای مبتنی بر NURBS کار دشواری در پیش خواهند داشت !

ــــــــــــــــــــــــــــــــــ

اطلاعات تکمیلی در رابطه با NURBS:

"NURBS ابزاری بسیار قدرتمند در طراحی، ساخت و مهندسی به کمک رایانه می‌باشد و بخشی از بسیاری از استانداردهای صنعتی پراستفاده مانند IGES، STEP، ACIS و PHIGS می‌باشد. ابزارهای NURBS همچنین در بسیاری از نرم‌افزارهای مدل سازی سه بعدی و بسته‌های نرم‌افزاری پویانمایی مانند Maya و Rhino3D و 3Ds Max استفاده می‌شود

با استفاده از منحنی‌های NURBS می‌توان اشکال هندسی را در حجمی فشرده ذخیره کرد. الگوریتم‌های کامپیوتری برای اجرای این منحنی‌ها پایدار و سریع می‌باشد و قابلیت ویرایش این منحنی‌ها توسط کاربر بسیار آسان است. به طور کلی می‌توان گفت ویرایش منحنی‌ها و سطوح NURBS ساده و پیشبینی پذیر می‌باشد. نقاط کنترلی در ویرایش منحنی و سطوح NURBS به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویی توسط نواری پلاستیکی به منحنی متصل شده‌اند

یک منحنی NURBS با مرتبه، مجموعه نقاط کنترلی و وزن مربوط به هر یک از نقاط و بردار گره‌ها معرفی می‌شود. منحنی‌ها و سطوح NURBS حالت تعمیم یافته بی-اسپلاین‌ها و منحنی‌های بزیه می‌باشند که تفاوت اصلی آن با این منحنی‌ها در نسبت دادن وزن به نقاط کنترلی می‌باشد. در یک منحنی NURBS تنها یک پارامتر مشخصه دخیل می‌باشد حال آنکه برای تولید سطوح NURBS نیاز به دو پارامتر مشخصه می‌باشد. با تعیین مقدار تابع در نقاط مختلف منحنی می‌توان منحنی مدنظر را در دستگاه کارتزین دو بعدی یا سه بعدی ساخت. به همین ترتیب برای تولید سطح مقدار تابع را بایستی برای مقادیر مختلف دو پارامتر حساب کرد -


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها:
درباره وب

درباره وب


    به وبلاگ من خوش آمدید. در این وبلاگ با واقیعت دین اسلام اشنا میشوید.نظر یادتون نره.
    پيوندهای روزانه

    پيوندهای روزانه

    برچسب‌ها

    برچسب‌ها

    امکانات وب

    امکانات وب

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 798
    بازدید دیروز : 1
    بازدید هفته : 798
    بازدید ماه : 5192
    بازدید کل : 153071
    تعداد مطالب : 1899
    تعداد نظرات : 72
    تعداد آنلاین : 1


    <-PollName->

    <-PollItems->



      کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به خبری-آموزشی بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
      قالب طراحی شده توسط: یاس98 و سئو و ترجمه شده توسط: یاس98

      ناتی داگ: PS4 توانایی پشتیبانی از فناوری NURBS را در بعضی عناوین خاص دارد

       

      به تازگی در جریان آکادمی CG Master از طراح ارشد کاراکتر استدیوی Naughty Dog آقای Frank Tzeng مصاحبه ای انجام شده و از او در رابطه با جزئیات مدل Nathan Drake در Uncharted 4 و همچنین توانایی کنسول PlayStation 4 در اجرای تکنیک پیشرفته تر و در عین حال سنگین تر NURBS سوالاتی پرسیده شده که در ادامه می توانید خلاصه ای از آن را بخوانید

      ابتداً آقای Tzeng در مورد میزان چندضلعی ها و جزئیات کاراکتر Nathan Drake اینگونه پاسخ می دهند:

      "خب حقیقتا الان نمی تونم اعداد دقیقی بیان کنم اما در یک کلام نیتن بهترین چیزی است که می توان در سطح کنونی به آن دست پیدا کرد "

      ایشان همچنین امکان استفاده از فناوری NURBS (منحنی باریک و غیر یکنواخت) به جای Polygonـها یا چندضلعی ها را در مدل سازی آبجکتها بر روی کنسول PlayStation 4 شدنی اما در حال حاضر محدود به ژانرهای خاص می دانند

      "این بستگی به بازیی که شما در حال ساخت اونید داره؛ به عنوان مثال اگر شما عنوانی جهان باز خلق می کنید فکر نمی کنم اینکار شدنی باشه اما اگر دست روی ژانر Fighting (مبارزه ای) بزارید چون تمرکز فقط بر روی یک محیط بسته تر و دو کاراکتر اصلی هست پس مشکلی ندارید

      برای عناوینی همچون Skyrim، MGS V و GTA V یا چیزی که ما در حال ساختش هستیم در حال حاضر نمی شه کاری کرد؛ اما امیدوارم در آینده ای نزدیک این اتفاق بیافته "

      تصویر زیر به شما در درک عملکرد این تکنیک فوق العاده در مقایسه با چند ضلعی ها کمک می کند

      | برای مشاهده در اندازه اصلی بر روی تصویر کلیک کنید |

      همانطور که مشاهده می کنید کلمه ای جز "شگفت انگیز" نمی توان در توصیف نتیجه کار بیان کرد، هرچند شاید نباید  به زودی انتظار چنین چیزی در عناوین AAA را داشت چون نه فقط کنسولهای نسل هشتم بلکه PC های بسیار قدرتمند نیز در اجرا و پردازش مدلهای مبتنی بر NURBS کار دشواری در پیش خواهند داشت !

      ــــــــــــــــــــــــــــــــــ

      اطلاعات تکمیلی در رابطه با NURBS:

      "NURBS ابزاری بسیار قدرتمند در طراحی، ساخت و مهندسی به کمک رایانه می‌باشد و بخشی از بسیاری از استانداردهای صنعتی پراستفاده مانند IGES، STEP، ACIS و PHIGS می‌باشد. ابزارهای NURBS همچنین در بسیاری از نرم‌افزارهای مدل سازی سه بعدی و بسته‌های نرم‌افزاری پویانمایی مانند Maya و Rhino3D و 3Ds Max استفاده می‌شود

      با استفاده از منحنی‌های NURBS می‌توان اشکال هندسی را در حجمی فشرده ذخیره کرد. الگوریتم‌های کامپیوتری برای اجرای این منحنی‌ها پایدار و سریع می‌باشد و قابلیت ویرایش این منحنی‌ها توسط کاربر بسیار آسان است. به طور کلی می‌توان گفت ویرایش منحنی‌ها و سطوح NURBS ساده و پیشبینی پذیر می‌باشد. نقاط کنترلی در ویرایش منحنی و سطوح NURBS به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویی توسط نواری پلاستیکی به منحنی متصل شده‌اند

      یک منحنی NURBS با مرتبه، مجموعه نقاط کنترلی و وزن مربوط به هر یک از نقاط و بردار گره‌ها معرفی می‌شود. منحنی‌ها و سطوح NURBS حالت تعمیم یافته بی-اسپلاین‌ها و منحنی‌های بزیه می‌باشند که تفاوت اصلی آن با این منحنی‌ها در نسبت دادن وزن به نقاط کنترلی می‌باشد. در یک منحنی NURBS تنها یک پارامتر مشخصه دخیل می‌باشد حال آنکه برای تولید سطوح NURBS نیاز به دو پارامتر مشخصه می‌باشد. با تعیین مقدار تابع در نقاط مختلف منحنی می‌توان منحنی مدنظر را در دستگاه کارتزین دو بعدی یا سه بعدی ساخت. به همین ترتیب برای تولید سطح مقدار تابع را بایستی برای مقادیر مختلف دو پارامتر حساب کرد -


      نظرات شما عزیزان:

      نام :
      آدرس ایمیل:
      وب سایت/بلاگ :
      متن پیام:
      :) :( ;) :D
      ;)) :X :? :P
      :* =(( :O };-
      :B /:) =DD :S
      -) :-(( :-| :-))
      نظر خصوصی

       کد را وارد نمایید:

       

       

       

      عکس شما

      آپلود عکس دلخواه:







      برچسب‌ها:
      درباره وب

      درباره وب


        به وبلاگ من خوش آمدید. در این وبلاگ با واقیعت دین اسلام اشنا میشوید.نظر یادتون نره.
        پيوندهای روزانه

        پيوندهای روزانه

        برچسب‌ها

        برچسب‌ها

        امکانات وب

        امکانات وب

        آمار وب سایت:  

        بازدید امروز : 798
        بازدید دیروز : 1
        بازدید هفته : 798
        بازدید ماه : 5192
        بازدید کل : 153071
        تعداد مطالب : 1899
        تعداد نظرات : 72
        تعداد آنلاین : 1


        <-PollName->

        <-PollItems->



          کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به خبری-آموزشی بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
          قالب طراحی شده توسط: یاس98 و سئو و ترجمه شده توسط: یاس98